اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی لار خبر داد

بازسازی بازار قیصریه لار

مدیرکل راه و شهرسازی شهرستان لار استان فارس گفت: مجموعه تاریخی بازار قیصری لار با اختصاص 500 میلیون تومان، بازسازی و مرمت می‌شود.

بازسازی بازار قیصریه لار

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لار، داریوش نصر در بازدید از مجموعه تاریخی بازار قیصری و بافت فرسوده لار اظهار داشت: لار به دلیل قدمت و سابقه کهن خود بیش از 129 هکتار بافت فرسوده دارد که بازار تاریخی قیصریه و مجموعه آن در دل بافت فرسوده این شهر قرار گرفته است.

وی افزود: این مجموعه مربوط به دوره شاه عباس و یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی کشور به حساب می‌آید به طوری که در ساخت بازار وکیل شیراز از بازار قیصریه لار الگو گرفته شده است.

نصر اضافه کرد: سال گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از بافت فرسوده لار و مجموعه تاریخی بازار قیصریه بازدید کردند که با پیگیری‌های صورت گرفته در سال جاری 500 میلیون تومان برای بازسازی ضلع غربی لار جذب شد که در نخستین مرحله 200 میلیون ریال آن واریز شده و مابقی نیز پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی شهرستان لار استان فارس خاطرنشان کرد: امیدواریم پس از مشخص شدن پیمانکار در آینده نزدیک کار مرمت و بازسازی آن آغاز شود.

این مسئول در مورد بافت فرسوده لار گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به بافت فرسوده این شهر اختصاص یافت که امیدواریم هرچه زودتر این مبلغ جذب و عملیات احیای بافت فرسوده لار شروع شود.

انتهای پیام/‌2448/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول