اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال صورت می‌گیرد

مرمت 100 درصدی سرای سعدالسلطنه قزوین

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین گفت: مرمت و بازسازی 100 درصدی مجموعه سرای سعدالسلطنه تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

مرمت 100 درصدی سرای سعدالسلطنه قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا خزائلی در مراسم افتتاحیه فضاهای جدید سرای سعدالسلطنه اظهار داشت: مرمت و بازسازی 100 درصدی مجموعه سرای سعدالسلطنه تا پایان سال جاری توسط استادان و معماران برجسته به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه 630 ساعت برای مرمت و بهسازی مجموعه سرای سعدالسلطنه زمان صرف شده است، ابراز داشت: تاکنون 18 میلیارد تومان برای مرمت و بهسازی 80 درصد فضاهای این مجموعه با ارزش تاریخی و فرهنگی هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین اضافه کرد: 20 درصد باقی‌مانده از مرمت و بهسازی مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه شهر قزوین تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد.

این مسئول با اشاره به اینکه مجموعه سرای سعدالسلطنه 10 فضا دارد، ابراز داشت: تاکنون عملیات اجرایی هشت فضای این آثار با ارزش تاریخی و فرهنگی مرمت و بهسازی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون مرمت و بهسازی فضاهای سعدالسلطنه توسط معماران و استادان شاخص و برجسته صورت گرفته است، ابراز داشت: امسال مرمت این آثار با ارزش تاریخی و فرهنگی به همت ‌مسئولان ارشد استانی و شهری انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین‌ با اشاره به اینکه سرای بهشتیان مجموعه سعدالسلطنه با اعتبار 18 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است، اذعان داشت: عملیات اجرایی این پروژه در مدت 11 ماه به پایان رسیده است.

خزائلی با بیان اینکه مرمت و بازسازی سرای نگار مجموعه سعدالسلطنه نیز با اعتبار 11 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است، یادآور شد: عملیات اجرایی این پروژه در مدت 12 ماه به پایان رسیده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرستان قزوین اظهار داشت: همچنین مرمت و بازسازی حیاط مجموعه سعدالسلطنه با اعتبار بیش از 35 میلیارد ریال در مدت 12 ماه به انجام رسیده که اکنون توسط مسئولان ارشد استانی و شهری به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/77009/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول