اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شوشتر:

برای مرمت بقاع پولی نداریم / فقط می‌توانیم نظارت کنیم

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر گفت: برای مرمت و بازسازی بقاع بودجه‌ای در اختیار میراث فرهنگی قرار نگرفته است.

برای مرمت بقاع پولی نداریم / فقط می‌توانیم نظارت کنیم

سید حسین موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: برای مرمت و بازسازی بقاع در شوشتر اعتباری در نظر گرفته نشده است.

وی درباره وضعیت بقعه سید محمد بازار که در حال تخریب است، گفت: جلسه‌ای با حضور هیئت امنا و اداره اوقاف و امورخیریه، میراث فرهنگی و پیمانکار مشخص شده برای مرمت برگزار شده است و در این باره در حال رایزنی هستیم.

موسوی در ادامه افزود: بخش تامین اعتبار مرمت بقعه سیدمحمد بازار برعهده اداره اوقاف و امور خیریه است و اداره میراث فرهنگی بخش نظارت فنی و معرفی پیمانکار را برعهده دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی آمادگی دارد که هر وقت اداره اوقاف و امور خیریه کار مرمت بقعه سید محمد بازار را شروع کرد کار نظارت آن را انجام دهد.

وی در مورد اینکه هنوز اقدامی برای مرمت انجام نشده است گفت: اداره اوقاف و امور خیریه هنوز بودجه‌ای برای مرمت بقعه سید محمد بازار به دستشان نرسیده که شروع به کار کنند.

موسوی با اشاره به اینکه این بقعه مشکل آب و فاضلاب دارد افزود: به علت نفوذ آب در حیاط بقعه کارشناس اداره آب و فاضلاب وضعیت را بررسی کرد که به دلیل در اختیار نداشتن اعتبار کافی هنوز اقدامی در این باره انجام نشده است.

وی در پایان گفت: باید بودجه و اعتباری برای مرمت و بازسازی بقعه در اختیار قرار گیرد تا میراث فرهنگی و اداره اوقاف و امور خیریه بتوانند اقدامات لازم را برای مرمت این اثر تاریخی و ثبت ملی شدن انجام دهند و از تخریب بیشتر آن جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، بقعه سیدمحمد بازار شوشتر به دوران صفویه تعلق دارد که با شماره 7151 در ردیف آثار ملی به ثبت رسیده است.

این بقعه زیبا و شریف در شرایط کنونی در مرکز شهر شوشتر قرار گرفته است و به دلیل نشست شدید گلدسته‌ها بخش‌هایی از ضریح هر لحظه ممکن است تخریب شود.

انتهای پیام/72006/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول