اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی:

مرمت مساجد و اماکن تاریخی استان مرکزی پایان یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی از پایان عملیات مرمت 12 مسجد تاریخی و اماکن مذهبی در استان خبر داد.

مرمت مساجد و اماکن تاریخی استان مرکزی پایان یافت

مجتبی رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: همزمان با رونمایی از اماکن مذهبی مرمت شده در کشور از 12 مسجد و اماکن مذهبی استان که عملیات مرمت و بازسازی آن‌ها به پایان رسیده، رونمایی شد.

وی تصریح کرد: این اماکن شامل مسجد چال شهرستان زرندیه، مساجد جامع، سرخ، حاج فرج ساوه، مسجد جامع شش‌ناو تفرش، مسجد جامع نیمور محلات، مسجد وقف محله تفرش، امامزاده بی‌بی شهربانو آشتیان، بقعه پیرمرادآباد اراک، امامزادگان 72 تن ساروق و امامزاده عبدالله فارسیجان اراک است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی خاطرنشان کرد: اعتبار هزینه شده برای مرمت و بازسازی این اماکن تاریخی و مذهبی بالغ بر هشت میلیارد ریال بوده است.

به گفته وی، عملیات مرمت و بازسازی این مساجد از سال 89 در استان آغاز شده است.

رضوانی خاطرنشان کرد: تمامی این اماکن از قدمت بسیار بالایی برخوردار بوده و از مساجد و اماکن تاریخی و مذهبی شاخص استان به شمار می‌روند؛ به طور مثال مسجد شش‌ناو تفرش مربوط به دوره قاجار است که در تفرش، میدان محله فم قرار دارد و 19 مردادماه سال 79 با شماره 2771 به ‌عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/87009/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول