اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

سیمای گلستان رنگ و بوی شهادت نمی‎دهد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص تبلیغات شهری و محیطی در حوزه ایثار و شهادت گفت: رنگ و بوی شهادت از سیمای شهری گلستان بلند نمی‎شود.

سیمای گلستان رنگ و بوی شهادت نمی‎دهد

غلامرضا منتظری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: مبلمان شهری گلستان باید با استفاده از ظرفیت‎های فرهنگی و پیوند عمیق با حوزه ایثار و شهادت گلستان عطرآگین به معنویت شود.

وی خاطرنشان کرد: عزت و ارجمندی نظام اسلامی رهین ایثار و شهادت کسانی است که بزرگترین گوهر هستی خویش را تقدیم این انقلاب کردند.

آمارهای متناقض شهدا اصلاً شایسته گلستان نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل حفظ و نشر آثار ارزش‎های دفاع مقدس جزو متولیان شورای ایثار استان محسوب می‎شوند، افزود: در رکن بعدی این شورا سایر دستگاه‎های همکار مرتبط با حوزه فرهنگی قرار می‎گیرند.

منتظری با اشاره به اینکه آئین‎نامه به تمام فرمانداران ابلاغ شده است، اذعان کرد: پیگیری شکل‎گیری مرکز فرهنگی دفاع مقدس، تولید فیلم با مضمون این مرکز فرهنگی، تهیه آمار شهدای استان از جمله مواردی است که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مورد بحث قرار گرفت.

وی با بیان اینکه آمارهای متناقض شهدا اصلاً شایسته استان نیست، متذکر شد: باید بنیاد شهید و امور ایثارگران، حفظ آثار و سپاه استان با برگزاری یک نشست مشترک نسبت به ارائه آمار درست و واقعی در این زمینه دست پیدا کنند تا از تناقض آمارها جلوگیری شود.

اعتباری برای پاسخ مثبت اجرای طرح‎های ایثار و شهادت وجود ندارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه طرح‎های مربوط به حوزه ایثار و شهادت باید مورد بررسی شورا قرار بگیرد، تصریح کرد: هر دستگاهی که می‎خواهد در این راستا ورود کند باید طرح‎های خود را به شورای ایثار ارائه تا مورد تصویب برای اجرا قرار بگیرد.

منتظری با بیان اینکه اعتباری برای پاسخ مثبت در راستای اجرای طرح‎ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: کمبود و یا فقدان اعتبارات در این راستا بازتاب خوبی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‎های اجرایی باید از سرجمع اعتبارات فرهنگی، رقمی را برای پاسخگویی به اجرای پروژه‎های این بخش در نظر بگیرند، اذعان کرد: دستگاه‎ها موظف هستند در چارچوب اعتبارات خود عمل کنند.

تجلیل از خادمان ایثار و شهادت در هفته دفاع مقدس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص اینکه آئین‎نامه نخبگان ایثار و شهادت در دستورکار شورا قرار دارد، بیان داشت: این آئین‎نامه پیشنهادی است که اگر به تصویب شورای استان برسد برای نخستین بار در سطح کشور برگزار خواهد شد.

منتظری با بیان اینکه کانون ارزیابی تجلیل از خادمان ایثار و شهادت در هفته دفاع مقدس انجام شود، ابراز داشت: ثمره این اقدام چنین خواهد شد افراد قلمرو نگاه‎شان را معطوف به حوزه ایثار و شهادت کنند.

انتهای پیام/83001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول