اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان:

فرهنگ ایثار و شهادت عامل اقتدار ایران است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان فرهنگ ایثار و شهادت را عامل اقتدار ایران دانست و گفت: شهدا با تبعیت از اهل بیت(ع) و لبیک به فرمان امام خمینی(ره) فرهنگ ناب شهادت را به جامعه اسلامی تقدیم کردند.

فرهنگ ایثار و شهادت عامل اقتدار ایران است

محمد داوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه شهدا ذخائر عظیم انقلاب و چشم و چراغ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، اظهار داشت: شهیدان با نثار جان خود انقلاب اسلامی را در قالب بیداری اسلامی به آزادی‌خواهان جهان هدیه دادند.

 وی عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و تصریح کرد: شهدا برای حفظ دین از سرمایه زندگی خود گذشتند؛ بنابراین ما موظف هستیم از آرمان‌ها و اهداف آنها صیانت کنیم.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تویسرکان با تأکید بر اینکه شهدا کسانی بودند که در مسیر قرب‌الی الله حرکت کردند، ابراز داشت: امروز همه ما شاهد هستیم که مزار، وصیتنامه‌ها و یادواره‌های آنان عاملی برای هدایت مردم شده است.

 وی فرهنگ ایثار و شهادت را عامل اقتدار بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد و متذکر شد: شهدای ما با تبعیت محض از سیره اهل بیت(ع) با لبیک به فرمان امام زمان(عج) خود این فرهنگ ناب و ارزشی را به جامعه اسلامی تقدیم کردند، پس می‌طلبد همه در راستای احیا و نهادینه شدن فرهنگ شهید و شهادت با برنامه‌ای مدون و منسجم عمل کنیم.

داوری تأکید کرد: شهادت در جامعه ما یک جریان اصیل فرهنگی به شمار می‌رود، پس پیگیری و سرلوحه قرار دادن این تفکر معنوی و متعالی امری مهم در اجتماع است که باید به مثابه یک اصل مهم در مقابله با فرهنگ غرب مد نظر قرار گیرد.

 وی در ادامه یکی از برنامه‌هایی که سبب ترویج فرهنگ شهید و شهادت در اجتماع می‌شود را برگزاری یادواره‌ها عنوان کرد و تصریح کرد: بنیاد شهید شهرستان در سال 91 در راستای پاسداشت یاد و خاطره شهدا 25 یادواره برگزار کرده است.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تویسرکان، افزود: تهیه و توزیع 400 وصیتنامه شهدا به منظور ترویج اهداف و آرمان‌های شهدا، برگزاری مراسم پدران آسمانی و اجرای مناسبت‌های خاص را بخش کوچکی از اقدامات این نهاد در راستای این هدف عنوان کرد.

 وی تعداد شهدای شهرستان را 750 نفر عنوان کرد و افزود: تویسرکان در طول هشت سال دفاع مقدس یک‌هزار و 461 جانباز پنج تا 75 درصد، 48 آزاده، هشت شهید گمنام و 20 شهید سردار، تقدیم انقلاب کرده است.

 داوری با بیان اینکه 63 گلزار مشتمل بر 552 مزار شهید در شهرستان ساماندهی شده است، بیان کرد: ساماندهی دو گلزار با 63 مزار شهید در دست اجراست.

 وی ابراز داشت: 22 گلزار روستایی نیز ساماندهی نشده که از این تعداد 13 گلزار با 53 مزار در بخش مرکزی و 9 گلزار با 28 مزار در بخش قلقل‌رود است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان با تأکید بر اینکه تنها 20 درصد از مزار شهدا در شهرستان ساماندهی نشده است، گفت: ساماندهی 22 گلزار روستایی با 81 مزار شهید در صورت تأمین اعتبار در دستور و امسال ساماندهی خواهند شد.

وی در پایان گفت: ساماندهی گلزار شهدای سرکان و عین‌آباد نیز با پیشرفت اجرایی خوبی در حال اجراست.

انتهای پیام/89010/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول