اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی در کاشان:

افرادی که خارج از گفتمان شهادت هستند نمی‌توانند عهده‌دار مسئولیت باشند

امام جمعه مشهد گفت: کسانی که خارج از گفتمان ولایت‌مداری و شهادت هستند نمی‌توانند در عرصه نظام عهده‌دار مسئولیت شوند.

افرادی که خارج از گفتمان شهادت هستند نمی‌توانند عهده‌دار مسئولیت باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در یادواره 103 شهید طلبه و روحانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با قرائت دو آیه از قرآن کریم در مورد مقام شهدا اظهار داشت: خداوند در یک آیه نهی از پندار در مورد مرده شهدا می‌کند و در آیه دیگر انسان را از گفتار در خصوص مرگ شهدا نهی می‌کند.

وی با بیان اینکه منظور از آیه شریفه «...بل احیا عند ربهم یرزقون» زندگی جاودانه آمیخته با بقا و دوام پروردگار است، ابراز داشت: در این آیه نه تنها شهید مرده پنداشته نمی‌شود بلکه زنده‌ای است که در جوار الهی همواره جاودانه است بنابراین منظور از این آیه حیات برزخی یا اخروی شهدا نیست چراکه تنها حیات برزخی برای شهدا وجود ندارد و تمام از دنیا رفتگان در این حیات وارد می‌شوند.

امام جمعه مشهد در ادامه به جریان‌های موجود در عرصه انتخابات نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بخشی از کسانی که امروز به عرصه انتخابات وارد شده و مدعی مدیریت اجرایی نظام هستند و حتی برخی‌شان هم آرم اصولگرایی دارند عناصری ضد گفتمان شهادت، اصل ولایت‌مداری و یا مقابله با استکبارستیزی محسوب می‌شوند.

علم‌الهدی همچنین خطاب به افرادی که امروز مدعی منجی و ناجی بودن کشور هستند بیان داشت: آتش کشیدن پرچم آمریکا در همه نقاط دنیا، گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در منطقه و منفور شدن استکبار در میان ملت‌ها کدام یک معنای هلاکت می‌دهند که شما می‌خواهید ما را از آن نجات دهید.

وی تأکید کرد: کسانی که خارج از گفتمان ولایت‌مداری و شهادت هستند نمی‌توانند در عرصه نظام عهده‌دار مسئولیت شوند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: به جای جست‌وجوی فردی که می‌خواهیم به آن رأی دهیم باید گفتمان مطلوب را در این عرصه انتخاب کنیم تا سپس از میان افرادی که در این گفتمان قرار می‌گیرند شخص مورد نظر را بیابیم.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات به معنای آفرینش حماسه سیاسی نیست متذکر شد: رأی دادن تکلیف اولیه در این مسیر است و نقش‌آفرینی آحاد جامعه برای حماسه‌سازی و پاسداری از گفتمان اصیل انقلاب هدف نهایی است.

انتهای پیام/63009/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول