اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بویین زهرا خبر داد

آغاز ساخت مستند زندگانی آیت‌الله موسوی‌شالی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا از آغاز ساخت مستندی در مورد زندگانی و سلوک معنوی مرحوم آیت‌الله موسوی شالی در این شهرستان خبر داد.

آغاز ساخت مستند زندگانی آیت‌الله موسوی‌شالی

علی زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با اشاره به آغاز ساخت مستند آیت‌الله سید حسن موسوی شالی در شهر بویین زهرا اظهار داشت: نخستین نشست هم‌اندیشی برای هماهنگی دست‌اندر‌کاران ساخت مجموعه مستند زندگی‌نامه آیت‌الله سید حسن موسوی‌شالی طی روز‌های گذشته برگزار شد و مصوبات ارزشمندی را نیز در پی داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: یکی از رسالت‌های نهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی، ارج‌نهادن و گرامیداشت شخصیت‌های شاخص و برجسته در زمینه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و علمی بوده و در این راستا اثرگذار است.

وی ترویج سیره بزرگان و عالمان دینی را از وظایف نهاد‌های فرهنگی به ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و تصریح کرد: به هر میزان که امروز در مسیر تولید آثار فاخر و ارزشمند دینی گام برداشته و تلاش کنیم بی‌شک راه برای گسترش فرهنگ دینی در جامعه فراهم شده و می‌توان با فرهنگ‌های بیگانه و غرب مبارزه کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا بیان کرد: مدیریت صحیح بخش‌های فرهنگی دغدغه‌ کنونی متولیان اجرایی جامعه بوده و به همین خاطر لازم است در این زمینه توجه بیشتری شود.

گفتنی است آیت‌الله موسوی‌شالی از رجال مذهبی و فرهنگی استان قزوین در سال 1385 دار فانی را وداع گفت.

زادگاه این عالم وارسته شهر شهید‌پرور شال بوده است.

آیت‌الله موسوی‌شالی مجاهد و عالم وارسته بوده که در طول حیات خویش علاوه بر تهذیب نفس به هدایت و گره‌گشایی از امور مسلمانان مشغول بوده است و امروزه شهره‌ عرفانی و دینی وی زبان‌نزد عام و خاص شده است.

حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، روشنگری و تبیین مواضع انقلاب اسلامی در برهه‌های مختلف، پیروی از اصول مکتبی و انقلابی، دوری از مادی‌گرایی و طرفداری از حقوق مسلمانان خصایص و بارزه‌های آشکار این مجاهد الهی در طول حیات خویش بوده است.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا تاکنون مجموعه آثار و فیلم‌های متعددی را در حوزه‌های هنری با محور قرار دادن اصول اسلامی تهیه و منتشر کرده است.

انتهای پیام/77005/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول