اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت روابط عمومی و امور بین‌الملل مسجد مقدس جمکران

مستند زندگی آیت‌الله بافقی تولید شد

مستند زندگی آیت‌الله بافقی با عنوان آیت تقوا و شجاعت به همت مرکز رسانه روابط عمومی و امور بین‌الملل مسجد مقدس جمکران تولید شد.

مستند زندگی آیت‌الله بافقی تولید شد

ابراهیم صدوقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به تبیین اهداف ساخت مستند زندگی آیت‌الله محمدتقی بافقی پرداخت و اظهار کرد: ایشان از علمای برجسته شیعی بودند که در سال 1292 هجری قمری در به افق یزد به دنیا آمده و در طول حیات با برکتشان منشاء خیر و برکات فراوانی بودند و خود را وقف ترویج فرهنگ ناب شیعه کردند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) از بارزترین دوستان مرحوم بافقی بودند که چه در زمان زندگی و دوران تبعید آن مرحوم و چه بعد از رحلت از ایشان یاد کرده و به روان پاکش درود می‌فرستادند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل مسجد مقدس جمکران افزود: تا قبل از ورود مرحوم بافقی، مسجد مقدس جمکران متروک بود و چندان به آن توجهی نمی‌شد تا اینکه آن بزرگوار قصد رفتن به آن مسجد و دعوت و تشویق مردم به آن مکان شریف را کرد، در هر هفته یک مرتبه یا بیشتر، خصوصاً در شب‌های پنجشنبه و جمعه که با تحصیل طلاب مزاحمتی نداشت، به آنجا مشرف می‌شد و همراه با جمعی از طلاب متدین و پرهیزکار شب را تا صبح بیتوته می‌کرد.

صدوقی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله بافقی از کسانی بود که بارها به دیدار حضرت ولی عصر عجل ‌الله‌ تعالی ‌فرجه‌الشریف نائل آمده بود و علاقه وافری به مسجد مقدس جمکران داشت بیان کرد: ایشان اقدام به تعمیر بنای مسجد و ساختن آب انبار کرد و به قدری در احیای مسجد کوشید که تاکنون مردم مرهون اقدام و همت ایشان هستند.

وی افزود: مرکز امور رسانه روابط عمومی مسجد مقدس جمکران بر آن شد که برای احیای نام و خاطر این عالم ربانی و جاودانه کردن خدمات ارزشمند ایشان به مکتب تشیع مستندی با عنوان «آیت تقوا و شجاعت» با موضوع زندگی ایشان تولید کند و این امر پس از انجام تحقیقات کامل با تلاش مجموعه روابط عمومی و امور بین‌الملل مسجد مقدس جمکران صورت گرفت و این مستند تولید شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه آیت‌الله بافقی در ایام ماه جمادی‌الثانی دار فانی را وداع گفت ابراز داشت: با هماهنگی صورت گرفته با شبکه‌های مختلف سیما این مستند در ایام رحلت ایشان پخش خواهد شد و امیدواریم تولید این مستند بتواند گامی کوچک در زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عالم مجاهد و خستگی‌ناپذیر داشته باشد.

انتهای پیام/78009/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول