اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل استاندارد خراسان شمالی مطرح کرد

مغایرت 53 درصدی فرآورده‌های گوشتی با استانداردها در خراسان شمالی

مدیر کل استاندارد و تحقیقات خراسان شمالی گفت: طی بازرسی و نمونه‌‌برداری از سطح بازار استان خراسان شمالی53درصد فرآورده‌های گوشتی با استانداردهای ملی ایران مغایرت داشت.

مغایرت 53 درصدی فرآورده‌های گوشتی با استانداردها در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد خراسان شمالی، علی اصغر رضازاده تصریح کرد: در راستای طرح اجرای هماهنگ استاندارد(طاها) فرآورده‌های گوشتی اعم از سوسیس، کالباس، همبرگر و کباب لقمه از سطح بازار استان نمونه‌برداری شده که پس از انجام آزمون‌های بافت شناسی بر روی این محصولات ، مشاهده شد که 53 درصد  از محصولات مذکور با استاندارد مربوطه مغایرت دارند.

وی افزود: اکثر  نمونه‌هایی که در آزمون بافت شناسی مردود شده‌اند در تولید محصول از پوست استفاده شده و در بعضی موارد نیز بافت‌های غضروفی و استخوان مشاهده که منجر به مغایرت این محصولات با استاندارد ملی مربوطه شده است.

رضازاده گفت: آزمون‌های بافت شناسی به منظور اطلاع از وجود  یا عدم وجود فاکتورهایی همچون: اندام‌های محوطه سینه‌ای و شکمی ، اندام‌های ادراری و تناسلی ،نخاع، مغز، زبان، بافت غده‌ای و گره‌های لنفاوی ، پوست ، چربی ، دنبه ، بافت‌های استخوانی و ... در فرآورده‌های گوشتی انجام می‌شود.

خبر دیگری هم از اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی هم حاکی است،استاندارد جدید بلوک‌های پلی استایرن اعلام شد.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی در این باره گفت : در راستای کاهش هزینه‌های تولید و تسهیل در فرآیند تولید استاندارد جدید بلوک‌های پلی استایرن تدوین و اطلاعیه آن به همه واحدهای تولید و مراکز عرضه محصول شده ارائه شد.

رضازاده تصریح کرد: در این راستا تمام واحدهای تولیدی محصول مذکور و واحدهای عرضه و فروش موظفند محصول فوق را طبق استاندارد جدید تولید و عرضه نمایند.

انتهای پیام/63002/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول