اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد بوشهر:

رشته استاندارد و کنترل کیفیت در دانشگاه‎های بوشهر راه‏اندازی شود

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر گفت: باتوجه به توسعه صنایع در استان بوشهر و نیاز به استانداردسازی این صنایع، رشته استاندارد و کنترل کیفیت در دانشگاه‎های بوشهر راه‏اندازی شود.

رشته استاندارد و کنترل کیفیت در دانشگاه‎های بوشهر راه‏اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدرحیم بهره‎مند پیش از ظهر امروز در نشست با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان با تبیین نقش استانداردها در جامعه اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزش تدوین و ایجاد دوره‌های کارآموزی برای دانشجویان، یکی از برنامه‌های سازمان ملی استاندارد ایران برای افزایش سطح آگاهی دانشجویان در رابطه با استانداردهاست.

وی اضافه کرد: با توجه به تفاهم‌نامه سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هر تدوین استاندارد توسط اعضای هیئت مدیره، به عنوان یک پژوهش محسوب می‌شود.

بهره‌مند از امکان انعقاد قرارداد 590 میلیون ریالی برای تدوین استانداردها با شرکت‌های علمی و پژوهشی خبر داد و راه‎اندازی شرکت دانش‌بنیان متشکل از اساتید دانشگاه را خواستار شد.

این مسئول تصریح کرد: راه‎اندازی رشته‌ی تحصیلی استاندارد و کنترل کیفیت در دانشگاه می‌تواند موجبات پیشرفت و توسعه‌ پرشتاب‌تر فرهنگ استاندارد در میان اقشار مختلف جامعه را فراهم کند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر ضمن درخواست از نیروهای علمی دانشگاه برای تجزیه و تحلیل علمی داده‌های حاصل از نظارت بر تولیدات و کنترل بازار، یادآور شد: هزینه‌های خرید نمونه و هزینه‌های آزمون توسط سازمان ملی استاندارد ایران پرداخت خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به منظور عدم افزایش شهریه‌ها و جلوگیری از افزایش فشار بر روی دانشجویان و خانواده‌های ایشان، به فکر کسب درآمدهای جنبی افتاد که انجام فعالیت‌های پژوهشی یکی از این فعالیت‌های درآمدزاست.

علی دهدشتی افزود: ظرفیت علمی و مجتمع آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان آماده است تا هرگونه فعالیتی که مورد نظر و مطلوب اداره کل استاندارد استان بوشهر است، انجام دهد.

در پایان این دیدار، مدیرکل استاندارد بوشهر، معاون فنی و رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های این اداره کل از مجتمع آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان برای امکان‌سنجی برای تأیید صلاحیت آزمایشگاه‌های دانشگاه در قالب طرح شبکه آزمایشگاهی علمی کشور (شاعا) بازدید کردند.

پس از این بازدید، قرار بر این شد که با انعقاد تفاهم‌نامه، فعالیت‌های علمی و پژوهشی میان استاندارد بوشهر و دانشگاه آزاد دشتستان آغاز شود.

انتهای پیام/66007/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول