اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه هفته حمایت از بیماران خاص

کبوتران بال شکسته را با مهربانی به پرواز درآوریم

مؤسسات و مراکز حمایت از بیماران خاص کمک شایان توجهی به درمان بیماران خاص، صعب‌العلاج و وضعیت زندگی آن‌ها دارند.

کبوتران بال شکسته را با مهربانی به پرواز درآوریم

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، مؤسسه خیریه حمایت از بیماران خاص و نیازمندان آبیک (محاب) به منظور شناسایی و ارائه خدمات به بیمارانی که از بیماری‌های سرطان، هموفیلی، تالاسمی، نارسایی مزمن کلیه، ام‌اس، دیابت، هپاتیت، سل، صرع و صعب‌العلاج رنج می‌برند به طور رسمی فعالیت خود را از یکم آذر ماه سال 81 آغاز کرد.

به بهانه هفته حمایت از بیماران خاص (20-27 اردیبهشت ماه) با شهلا فاطمی مدیر عامل مؤسسه خیریه حمایت از بیماران خاص و نیازمندان آبیک (محاب) گفت‌و‌گویی انجام داده‌ایم که در زیر می‌خوانیم.

* فارس: در خصوص چگونگی تاسیس محاب توضیح دهید؟

مؤسسه محاب در خرداد ماه سال 82 با طی همه مراحل قانونی با شماره 177 در اداره ثبت و اسناد و املاک شهرستان قزوین و با شماره 14 در اداره ثبت و اسناد و املاک شهرستان آبیک به ثبت رسید و اعتبارنامه خود را در 10 خرداد ماه سال 82 از فرمانداری شهرستان آبیک دریافت کرد.

* فارس: چرا نیازمندان به موسسه حمایت از بیماران خاص افزوده شد؟

به دلیل گستردگی و وسعت فعالیت و خدمات محاب با برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده در دوم خرداد ماه سال 85 حمایت و ارائه خدمات به اقشار نیازمند آبرومند نیز از سوی هیئت امنای محاب به تصویب رسید و با درج در روزنامه رسمی و اخذ تأییدیه، نام مؤسسه به مؤسسه حمایت از بیماران خاص و نیازمندان آبیک (محاب) تغییر یافت.

* فارس: محاب چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

جلب حمایت خیرین نیکوکار در راستای اهداف محاب و ارتقای سطح آگاهی علمی و اجتماعی بیماران و خانواده آنان با همکاری مراکز مربوطه بهداشتی و درمانی و نیز ارتباط با مؤسسات حمایتی بیماران خاص از دیگر اهدافی است که مؤسسه محاب دنبال می‌کند.

* فارس: تشکلات محاب چیست؟

مؤسسه محاب از سوی هیئت امنا، هیئت مدیره، بازرسان و با حمایت از مشاوران اداره می‌شود؛ این در حالی است که برای همراهی با بیماران عزیز و نیازمندان آبرومند، نیازمند همت والای مردم بزرگوار هستیم، رابطان مؤسسه محاب با عنوان «مددکاران محاب» با کارت شناسایی معتبر عکس‌دار یاری‌گر مؤسسه هستند.

* فارس: محاب چه خدماتی را به بیماران ارائه می‌دهد؟

پرداخت 50 تا 100 درصد هزینه‌های درمانی و دارو اعم از هزینه بستری در بیمارستان، اعمال جراحی، انجام آزمایشات خون، رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن، ام‌ارآی، آندوسکوپی، کونولوسکوپی و سونوگرافی و خرید داروهای خاص و داروهای شیمی‌درمانی، پرداخت هزینه خرید تجهیزات پزشکی گران ‌قیمت از جمله انواع پروتز و پلاتین، پرداخت هزینه آزمایشات گران‌ قیمت ژنتیکی، پرداخت سرمایه اشتغال به واجدین شرایط، پرداخت وام به واجدین شرایط با همکاری صندوق قرض‌الحسنه امام صادق (ع) آبیک، پرداخت هزینه تحصیل دانش‌آموزانی که به دلیل ضعف مالی ترک تحصیل کرده‌اند، پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه خوابگاه دانشجویان بی‌بضاعت از خدمات محاب است و پرداخت اجاره بهای مسکن و ودیعه مسکن به واجدین شرایط، تهیه و توزیع رایگان خواروبار و مواد پروتئینی در اعیاد و ماه مبارک رمضان، تهیه و توزیع رایگان لباس در اسفند ماه هر سال آقایان (کت و شلوار و جلیقه و پیراهن) و بانوان( مانتو و لباس و پالتو و کفش)، پرداخت هزینه بیمه به خانواده‌های بیماران صعب‌العلاج، پرداخت هزینه کفن و دفن، پرداخت هزینه خرید اعضای مصنوعی از قبیل دست و پا، خرید لوازم خانگی ضروری برای خانواده‌های واجد الشرایط، برگزاری اردوهای زیارتی، توزیع رایگان سرنگ انسولین مصرفی بیماران دیابتی به طور کامل، پرداخت کمک هزینه پیوند اعضا، صدور کارت اهدای عضو پس از مرگ مغزی با همکاری بنیاد امور بیماری‌های خاص از دیگر خدمات موسسه محاب است.

با توجه به اینکه ارائه خدمات ‌به مددجویان محاب صرفا از محل بودجه مشارکت‌های مردمی تأمین می‌شود، این مؤسسه ضمن ارسال نامه به حضرات آیات عظام و مراجع تقلید در زمینه دریافت هدایا، اعانات، صدقات، زکات فطره، زکات مال و وقف خواستار تعیین تکلیف از جانب این بزرگواران شده است، در پاسخ به این نامه مراجع عالی‌قدر عظام وحید خراسانی، علوی گرگانی، صافی گلپایگانی، موسوی اردبیلی، فاضل لنکرانی، مظاهری، حسینی شاهرودی، روحانی و دوزدوزانی با ارائه رهنمودهایی مؤسسه محاب را مجاز به استفاده از وجوهات دانسته‌اند.

* فارس: چه نوع بیماران و چه تعداد از بیماران زیر پوشش مؤسسه محاب قرار دارند؟

199 نفر از بیماران زیر پوشش مؤسسه محاب قرار دارند و از این تعداد 88 نفر به سرطان، 29 نفر به بیماری‌های صعب‌العلاج، چهار نفر به هموفیلی، سه نفر به بیماری کلیه، 28 نفر به دیابت، 10 نفر به تالاسمی، 17 نفر به ام‌اس، هشت نفر به هپاتیت و پنج نفر به صرع مبتلا هستند؛ این در حالی است که هفت نفر از نیازمندان آبیک نیز زیر پوشش این مؤسسه قرار دارند.

لازم به بیان است مؤسسه خیریه حمایت از بیماران خاص و نیازمندان آبیک (محاب) تنها موسسه در استان قزوین است که ناظر مالیاتی دارد و اسناد مالی این مؤسسه را نظارت می‌کند.

فاطمی مدیر عامل مؤسسه خیریه حمایت از بیماران خاص و نیازمندان آبیک (محاب) در خاتمه گفت‌و‌گو از مشارکت، مساعدت و محبت بی‌دریغ مردم، مسئولان و حامی موسسه قدردانی کرد و افزود: برای همه بیماران آرزوی شفای عاجل و برای همه خوبان آرزوی تندرستی و توفیق می‌کنیم.                                       

گفتنی است، همه مردم باید با کمک به مؤسسات غیردولتی و حامیان بیماران خاص توجه ویژه داشته و علاوه بر اینکه کبوتران بال شکسته را با مهربانی به پرواز درآورند، سرنوشت خوبی را برای دنیا و آخرت خود رقم بزنند و بدانند که خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول