اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پایگاه انتقال خون میناب خبر داد

وجود 300 بیمار تالاسمی نیازمند خون در میناب / 800 نفر اهدا کننده فعال خون

معاون پایگاه انتقال خون میناب با بیان اینکه در این شهرستان تعداد 300 بیمار تالاسمی نیازمند خون و فرآورده‌های خونی وجود دارد، گفت: 800 اهدا کننده به صورت فعال عضو این پایگاه هستند.

وجود 300 بیمار تالاسمی نیازمند خون در میناب / 800 نفر اهدا کننده فعال خون

مرتضی ذاکری امروز در حاشیه خونگیری از کارکنان بانک قوامین میناب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر با بیان اینکه تعداد اعضای فعال پایگاه انتقال خون در میناب برابر با 800 نفر است، اظهار داشت: این افراد به طور مستمر در سال سه تا چهار بار خون اهدا می‌کنند.

وی افزود: ماهیانه در میناب 400 واحد خونگیری انجام می‌شود.

معاون پایگاه انتقال خون میناب همچنین در ادامه تعداد بیماران تالاسمی در میناب را 300 نفر ذکر کرد و بیان داشت: این بیماران هر ماه 450 واحد خون دریافت می‌کنند.

ذاکری با بیان این مطلب که میناب یکی از شهرستان‌هایی است که نیاز شدید به خون و فرآورده‌های خونی دارد، اظهار داشت: بیش از نیمی از خون مورد نیاز در میناب از مرکز استان تهیه می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در میناب کارکنان ادارات و دستگاه‌های مختلف نیز بعضا اقدام به اهدا خون می‌کنند، اظهار داشت: به عنوان نمونه امروز کارکنان بانک قوامین میناب در جهت ترویج، بست و گسترش این امر خداپسندانه با حضور در پایگاه انتقال خون این شهرستان یک هزار و 350 سی‌سی خون اهدا کردند.

روح‌الله صادقی معاون بانک قوامین میناب نیز در ادامه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان با بیان این که اهدا خون به افراد نیازمند زندگی می‌بخشد از این عمل به عنوان یکی از کارهای خوب و پسندیده نام برد و افزود: اهدا خون نتایج سودمند مادی و معنوی به همراه دارد.

وی اظهار داشت: حضور گروهی کارکنان دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در پایگاه انتقال خون و اهدا خون می‌تواند حرکتی مناسب برای تشویق دیگر مردم در راین راستا باشد.

این مسئول بیان کرد: اهدا خون و خون رسانی به بیماران نیازمند و دادن حیات دوباره به آنها علاوه بر این که خدمت ارزشمندی به جامعه است، نزد خداوند نیز پاداش فراوانی دارد.

انتهای پیام/88004/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول