اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل خبر داد

پذیرش بیش از 40 هزار بیمار در بخش معاینات بالینی

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: در سال گذشته 40 هزار و 359 نفر در بخش معاینات بالینی پزشکی قانونی پذیرش شدند.

پذیرش بیش از 40 هزار بیمار در بخش معاینات بالینی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان اردبیل، بهزاد ولیزاده اظهار داشت: از این تعداد 28 هزار و 461 نفر مرد و 11 هزار و 898 نفر زن بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تعداد مراجعان بخش معاینات بالینی در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 26 درصد افزایش یافت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل تعداد اجساد معاینه شده نیز در سال گذشته را 773 نفر اعلام کرد و یادآور شد: از این تعداد 607 نفر مرد، 163 نفر زن و سه نفر نامشخص بودند.

ولیزاده گفت: در خصوص تصادفات منجر به فوت در سال 91 در سطح استان 228 نفر فوت کردند که نسبت به سال 90 با 245 نفر شش درصد کاهش دیده می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: دو قطعه زمین برای احداث مراکز پزشکی قانونی شهرستان‌های خلخال و گرمی توسط پزشکی قانونی تأمین شده است که در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز نسبت به ساخت آنها اقدام خواهد شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل بیان داشت: ‌این پروژه‌ها جزو پروژه‌های مصوب دور سوم سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل است.

ولیزاده راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه با قابلیت ارسال و دریافت پیام، اتصال شهرستا‌ن‌های استان به شبکه داخلی سازمان و توسعه سیستم مکاتبات اداری به آنها، تجهیز مراکز به دوربین‌های کنترل مدار بسته و ... را از دیگر اقدامات صورت گرفته در پزشکی قانونی استان عنوان کرد.

وی با اشاره به تعداد کمیسیون‌های پزشکی قانونی برگزار شده در سال گذشته بر حسب موضوع نیز تصریح کرد: در سال گذشته 518 کمیسیون در استان تشکیل شد که 59 مورد آن به پرونده‌های قصور پزشکی مربوط می‌شد ضمن آنکه تعداد کمیسیون‌های قصور در مقایسه با سال قبل از آن 68 درصد افزایش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل در خصوص پرونده‌های مورد بررسی در آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی استان نیز ادامه داد: در سال گذشته 5 هزار و 713 پرونده در آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی استان بررسی شد که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن با رشد 9 درصدی مواجه بوده‌ است.

ولیزاده گفت: از کل پرونده‌های مورد بررسی در آزمایشگاه 3 هزار و 626 مورد مربوط به بخش سم‌شناسی، یک هزار و 740 مورد مربوط به بخش سرولوژی و 347 مورد مربوط به بخش پاتولوژی بوده است.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه آموزشی و پژوهشی نیز تاکید کرد: برگزاری سمینار یک روزه چگونگی صدور گواهی فوت با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دوره آموزشی صحنه جرم، تدریس تئوری پزشکی قانونی برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته حقوق، تدریس درس پزشکی قانونی برای دانشگاه‌های آزاد اردبیل و آستارا و ... از جمله برنامه‌های این اداره کل در حوزه آموزشی و انجام سه طرح پژوهشی با اعتباری بالغ بر 40 میلیون ریال از جمله اقدامات حوزه پژوهشی در سال گذشته بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل در پایان سخنان خود به جذب نیرو در سال گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: در سال گذشته یک دندا‌ن‌پزشک، یک پزشک استخدامی، دو پزشک امریه، یک کارشناس ارشد سم‌شناسی و یک کارشناس ارشد علوم آزمایشگاهی امریه در پزشکی قانونی استان به کار گرفته شدند که البته چند نفر خروجی هم داشتیم که شامل یک پزشک و دو کارمند بودند.

انتهای پیام/62006/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول