اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل:

قیمت جدید نان تا دو هفته دیگر اعلام می‌شود

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: ‌قیمت جدید نان در استان اردبیل تا دو هفته دیگر بعد از ارزیابی‌های کارشناسی اعلام می‌شود.

قیمت جدید نان تا دو هفته دیگر اعلام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حامد عاملی عصر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار در اردبیل اظهار داشت: قیمت جدید نان براساس ارزیابی نهایی کارشناسان و همچنین دخیل کردن عوامل مختلف در پخت و فرآوری آن اعلام می‌شود که به نظر می‌رسد نرخ نان در اردبیل نسبت به استان‌های همجوار نرخ معقول و قابل قبولی باشد.

وی هرگونه افزایش 50 تا 70 درصدی قیمت نان را که در بین مردم شایع شده است، تکذیب کرد و افزود: زمانی که این قیمت‌ها اعلام شود به خوبی معلوم می‌شود که نرخ کارشناسی شده و واقعی است.

عاملی در ادامه سخنان خود به اجرای طرح رحمت در روزهای آتی با هدف کنترل قیمت‌ها و عرضه بلاواسطه اقلام اساسی مردم از طریق فروشگاه‌های معتبر اشاره و تصریح کرد: ‌با اجرای این طرح نه تنها جلوی افزایش قیمت گرفته می‌شود، بلکه مردم به راحتی می‌توانند کالاهای اساسی مورد نیاز خود را تأمین کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: قرار است این کالاهای اساسی و ارزاق عمومی مردم از طریق فروشگاه‌های رفاه، اتکا، بسیجیان و فرهنگیان عرضه شود تا جلوی نوسانات قیمتی بازار گرفته شود.

وی هرگونه سودجویی و فرصت‌طلبی را در این حوزه مردود اعلام کرد و ادامه داد: نباید عده‌ای با دامن زدن به افزایش قیمت‌ها زمینه نگرانی و گله‌مندی مردم را فراهم بیاورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل جلوگیری از خروج هرگونه نهاده‌های دامی و گوشت مرغ از استان را یادآور شد و اضافه کرد: اجازه نمی‌دهیم مواد پروتئینی مورد نیاز استان به صورت مازاد از این استان خارج شود، چراکه در اولویت اول تأمین نیازمندی استان و سپس صادرات آن قرار دارد.

عاملی از دستگاه‌های نظارتی و بازرسی خواست با متخلفان برخورد کرده و اجازه ندهند کالاهای اساسی از مرزهای کشور خارج شود.

وی بیان کرد: قرار شده است کالاهایی که با ارز مرجع تأمین می‌شود به سایر مناطق صادر نشود و حتی در حمل و نقل آنها بارنامه مورد بازرسی قرار گرفته و مشخصات مبدأ و مقصد کالا نیز به صورت دقیق در این بارنامه لحاظ شود.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در سخنانی از ذخیره‌سازی 200 تن گوشت قرمز و 100 تن گوشت سفید خبر داد و یادآور شد: 23 تن قند و شکر و حدود 40 هزار تن برنج ذخیره‌سازی شده است که به تدریج روانه بازار می‌شود.

ارژنگ عزیزی گفت: ما در ذخیره‌سازی و عرضه کالاهای اساسی هیچ مشکلی نداریم و در ماه‌های پیش‌رو قطعاً در قالب نمایشگاه‌های ضیافت و همچنین عرضه مستقیم کالاها هموطنان می‌توانند نیازهای ضروری خود را تأمین کنند.

وی در ادامه افزود: هر چند برخی‌ها با شایعه‌سازی و حرکت‌های ایذایی سعی می‌کنند به آرامش و سلامت بازار خدشه وارد کنند اما قطعاً در این زمینه برخورد جدی با متخلفان در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/62003/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول