اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 92

تأمین امنیت سلامت و غذا، اولویت بسیج سازندگی است

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا گفت: تأمین امنیت سلامت و غذا، اولویت سال 92 سازمان بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی است.

تأمین امنیت سلامت و غذا، اولویت بسیج سازندگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صفر قائمی بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از فعالیت 5 میلیون نفر در روز در اردوهای جهادی در فعالیت‌های مختلف بسیج سازندگی استان خبر داد.

وی افزود: در 10 سال گذشته بسیج سازندگی هر سال به طور متوسط 350 پروژه را در مناطق محروم استان انجام داده است،

قائمی با اشاره به عزیمت 260 گروه جهادی به مناطق محروم استان در سال‌های اخیر گفت: این اردوها با رویکرد فرهنگی - سازندگی برگزار شدند و شرکت‌کنندگان در این اردوها با عملکرد خلاقانه خود، مبدع فرهنگ و ادبیات جدیدی شدند که بسیج سازندگی با برگزاری جشنواره هجرت درصدد ثبت آنها برآمد.

وی با بیان اینکه ایجاد بسیج سازندگی به فرمان رهبری برای کمک به دولت‌ها برای اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و آبادانی بوده است، افزود: بسیج سازندگی در طول سال‌های اخیر در زمینه‌های گوناگون اقتصادی، عمران روستائی، خدماتی و فرهنگی و اجتماعی به ویژه در بخش کشاورزی کارنامه‌ای درخشان و قابل توجه از خود به جای گذاشته است.

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی در 10 عرصه و محور وارد کار شده‌ایم، افزود: تصمیم داریم در پنج عرصه مستقیماً و در پنج عرصه دیگر نیز غیرمستقیم وارد شویم.

وی با بیان اینکه قصد داریم در حوزه مرغ سنتی و تخم‌مرغ وارد شده و با ساخت قفس‌های بهداشتی در خانه‌های روستایی و شهری، تولید مرغ سنتی را در سال 92 افزایش دهیم، بیان داشت: اولین راهبرد این دستور کار تأمین امنیت غذایی مردم است که براساس آن سعی داریم با کمترین وابستگی در این عرصه، خودکفایی لازم را ایجاد کنیم.

قائمی، 10 عرصه پیشنهادی بسیج سازندگی را آغازی برای ورود به فضای اقتصادی دانست و ادامه داد: یکی دیگر از عرصه‌های این طرح پیشنهادی، صنایع تبدیلی است، چراکه امروز بسیاری از محصولات به دلیل عدم وجود فرصت، زمان لازم را برای انتقال از مزارع به محل فروش ندارند و فاسد شده یا مورد تهدید قرار می‌گیرند و باعث خسارات زیادی به باغداران و گران شدن این محصولات در سطح جامعه می‌شوند؛ از این رو در اختیار قراردادن صنایع تبدیلی و خانگی به مردم از طریق تسهیلات، با همکاری سازمان جهادکشاورزی استان از اولویت‌های این طرح است.

مسئول بسیج سازندگی استان آذربایجان‌شرقی، بسته‌بندی و فرآوری محصولات توسط باغداران، توسعه گلخانه‌های کوچک، بهره‌گیری بهینه از چاه‌های کشاورزی، توسعه شیلات، راه‌اندازی تعاونی‌های کوچک و ارائه تسهیلات به آنان را از جمله 10 طرح پیشنهادی بسیج سازندگی برشمرد و تصریح کرد: این طرح‌ها در سراسر استان، قابلیت اجرا داشته و مطالعات برای عملی شدن‌شان در نقاط مختلف، به طور کامل صورت گرفته است.

قائمی عنوان کرد: بسیج سازندگی در اقتصاد مقاومتی به دنبال شناسایی از ظرفیت‌های خالی در آذربایجان شرقی است.

وی با اشاره به حضور چهار هزار و 200 نفر از جهادگران بسیجی سراسر کشور در مراحل امداد و نجات، آواربرداری، اسکان موقت و بازسازی مناطق زلزله‌زده استان، گفت: مجموعه بسیج و سپاه 7 هزار واحد دامی و چند منظوره در مناطق زلزله ارسباران را احداث کرد.

مسئول بسیج سازندگی استان آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: یک هزار و 700 واحد از واحدهای تعهد داده شده بسیج و سپاه تحویل داده شده و 400 واحد در مراحل پایانی کار بوده و انشاالله در سوم خردادماه 50 درصد این واحدهای مسکونی تحویل داده خواهند شد.

انتهای پیام/60002/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول