اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری مستعد برای تولید ماهی قزل‌آلا است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: شرایط این استان برای گسترش تولید ماهی قزل‌آلا مطلوب است.

چهارمحال و بختیاری مستعد برای تولید ماهی قزل‌آلا است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صفدر نیازی پیش‌ از ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی این استان اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری به دلیل وجود رودخانه‌ها و  چشمه‌‌سارهای متعدد از شرایط مطلوبی برای گسترش ماهی قزل‎‌آلا برخوردار است.

نیازی با بیان اینکه حجم تولید ماهی قزل‌آلا در این استان آمار و ارقام خوبی را نشان می‌دهد، تصریح کرد: ما باید از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این استان به خوبی بهره‌مند شویم و شرایط رونق اقتصادی استان را فراهم کنیم.

این مسئول با بیان اینکه صادرات ماهی قزل‌آلا در استان چهارمحال و بختیاری از سال 90 آغاز شده، متذکر شد: باید با برنامه‌ریزی‎‎‌مناسب و استفاده از توانایی‌ها و پتانسیل‌های موجود در این استان زمینه تولید و صادرات بیش‌ از پیش ماهی قزل‌آلا به خارج و ارزآوری برای کشور و استفاده از پتانسیل‌های موجود در این زمینه برای جایگزینی صنعت نفت را فراهم کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وجود رودخانه‌های متعدد در این استان زمینه را برای گسترش شیلات فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: باید با استفاده از روش‌های نوین مانند پرورش ماهی در قفس و استفاده از روش‌های هوادهی میزان تولید در سطح را افزایش و زمینه رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بیشتر در زمینه شیلات را در این استان فراهم کرد.

نیازی گفت: شهرستان اردل از توابع این استان در زمینه شیلات عملکرد قابل قبولی دارد و در صورت استفاده از روش‌های نوین می‌تواند تولید ماهی‌ قزل‌آلا را افزایش و زمینه صادرات بیش‌ از پیش این محصول را افزایش داد.

انتهای پیام/68001/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول