اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار احمدی‌مقدم:

امنیت خانواده نیاز به فرهنگ‌سازی دارد/ تلاش‌های زیادی برای تغییر ماهیت خانواده‌ها می‌شود

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به آسیب‌های خانواده‌ها در سال‌های اخیر گفت: موضوع امنیت خانواده و پیشگیری از بروز آسیب‌ها نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و راهکارهای برخوردی جواب نمی‌دهد.

امنیت خانواده نیاز به فرهنگ‌سازی دارد/ تلاش‌های زیادی برای تغییر ماهیت خانواده‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در آیین اختتامیه نخستین همایش ملی خانواده و امنیت اظهار داشت: خانواده از سویی بر امنیت اجتماعی تاثیر گذار است و از سوی دیگر از امنیت اجتماعی تاثیرپذیر است.

وی ادامه داد: انسان موجودی اجتماعی است و هسته اجتماع بشر هم خانواده است که در شرایط کنونی تلاش‌های زیادی برای تغییر ماهیت خانواده‌ها می‌شود.

وی افزود: بر اساس فلسفه وجود خانواده، این نهاد از اساس واحد اجتماعی است که در آن زاد و ولد صورت می‌گیرد، پاسخگوی نیازهای بشر است و تربیت و توسعه اخلاق هم در این نهاد اجتماعی کوچک نمود پیدا می‌کند.

احمدی‌مقدم عنوان کرد: آنچه در غرب و در دوره معاصر بر اساس تفکرات غربی صورت گرفته، تلاش دارد تا با استفاده از تکنولوژی و تغییرات تکنولوژی، روش‌های زندگی را تغییر بدهد و ارزش‌های اصیل را کمرنگ کند تا چیزی از آن باقی نماند.

وی اضافه کرد: اما اینکه برخی ارزش‌ها تغییر کند طبیعی است مثل احترام گذاشتن و مدل‌های مختلف آن که از جامعه‌ای به جامعه دیگر متفاوت است اما اصل و اساس ارزش‌های مقدس زندگی مانند ازدواج غیرقابل تغییر است، فقط سن آن تغییر می‌کند.

فرمانده ناجا تصریح کرد: کاهش سن ازدواج، افزایش طلاق و کاهش امر مقدس ازدواج، گرایش به زندگی فردی و تغییر شکل خانواده‌ها از آسیب‌هایی است که فلسفه خانواده را متحول می‌کند.

وی گفت: فردی در جامعه نیز تا حدی رواج دارد و یا تغییراتی که از این دست در زندگی‌ها به وجود می‌آید نیاز به بررسی و قوانین خاص خودش را دارد تا به آسیب تبدیل نشود.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه زندگی‌های امروزی ماشینی شده و خانواده نقش تربیتی و آموزشی خود را بسیار کمرنگ دنبال می‌کند گفت: فلسفه خانواده اندک اندک متحول می‌شود به طوری که امروز تربیت فرزندان به مهدها سپرده شده که کارایی ندارند و نمی‌توانند مانند خانواده ایفای نقش کنند.

وی عنوان کرد: بر این اساس اشتغال و کسب درآمد متحول می‌شود، شکاف نسلی به وجود می‌آید و مسائل دیگر که خانواده را دوچهره می‌کند.

وی ادامه داد: بروز تکنولوژی جدید و روش‌های جدید، اقتضائات جدیدی ایجاد می‌کند که باید این خلاءهایی که برای خانواده به وجود می‌آید را مدیریت کرد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور منشاء آسیب‌های خانواده را وجود شبکه‌های ماهواره‌ای و استفاده مردم از ماهواره عنوان کرد و گفت: دستگاه گیرنده ماهواره تنها یک ابزار است و خطری ندارد اما این شبکه‌های ماهواره‌ای هستند که کانون خانواده را هدف گرفته و با برنامه‌هایی که پخش می‌کنند ضربه می‌زنند.

سردار احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه طی 10 سال گذشته تماشای شبکه‌های خبری ماهواره‌ای در صدر تماشا بوده‌اند افزود: امروز این شیوه تغییر کرده و بیشتر مردم شبکه‌های فیلم، شوهای ماهواره‌ای و برنامه‌هایی که ظاهرا برای خانواده است را تماشا می‌کنند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری سریع این شبکه‌ها گفت: این شبکه‌ها مدل لباس، نوع خودرو و موبایل، شیوه پذیرایی و غذا خوردن و برخی ارتباطات را ترویج می‌کنند که این موضوع خطرناک است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با تشریح تاثیرات این نوع فرهنگ غربی بیان داشت: ازدواج در سن بالا ریسک شکست زیادی دارد و تاخیر در سن ازدواج زندگی مجردی و ناهنجاری‌های ناشی از آن را به جامعه تحمیل می‌کند.

وی طلاق را عامل فروپاشی کانون خانواده دانست و عنوان کرد: از عوامل طلاق و جدایی زوجین، ازدواج در سن بالاست که شخصیت زوجین شکل گرفته و قابل تغییر نیست از این رو در مقابل یکدیگر گذشت ندارند و با انبوه مشکلات به طلاق روی می‌آورند.

سردار احمدی‌مقدم در ادامه، آموزش خانواده‌ها و توجه به این موضوع را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تنها با فرهنگ سازی می‌توان این آموزش‌ها را ارائه داد و اگر راهکاری به غیر از این باشد جوابگو نخواهد بود.

انتهای پیام/90004/و40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول