اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گوشه‌ای از هنرنمایی امدادگران هلال احمر

مانور بزرگ امداد و نجات سیلاب در بیرجند برگزار شد

مانور بزرگ امداد و نجات سیلاب در بیرجند با حضور 70 امدادگر، نجاتگر و پرسنل جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند برگزار شد.

مانور بزرگ امداد و نجات سیلاب در بیرجند برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجید‌رضا لطیفی امروز در جمع امدادگران بیرجند اظهار داشت: مانور بزرگ امداد و نجات سیلاب که در بند دره بیرجند برگزار شد نزدیک به پنج ساعت به طول انجامید.

وی ادامه داد: 67 نفر از امدادگران و نجاتگران این جمعیت در قالب تیم‌های غواصی، ناجی غریق، درمان اضطراری، حمایت‌های روانی و امداد در سیلاب سازماندهی شده و در یک سناریوی مشخص به انجام عملیات پرداختند.

سرپرست جمعیت هلال احمر بیرجند افزود: پس از اعلام حادثه از سوی خانواده حادثه دیده به سامانه 147 هلال احمر، بلافاصله تیم‌های امدادی در محل حادثه حاضر و به عملیاتی از قبیل غواصی و جست‌وجو و نجات غریق در عمق، احیاء قلبی و ریوی فرد آسیب دیده، حمایت‌های روانی اعضای خانواده حادثه دیده و جست‌وجو و نجات در سیلاب پرداختند.

مجید‌رضا لطیفی با بیان اینکه در این مانور از خودروی چند منظوره آرگو و قایق جیمینی استفاده شد، تصریح کرد: یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودرو پیشرو، دو دستگاه خودروی کمک‌دار و یک دستگاه موتور پیشرو در این مانور به کارگیری شده است.

وی هدف از برگزاری این مانور را هماهنگی و انسجام تیم‌های امدادی با یکدیگر دانست و اذعان داشت: تمرین و تقویت کار گروهی و تقویت حفظ آرامش بین مردم از دیگر اهداف برگزاری این مانور است.

انتهای پیام/69005/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول