اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آبفای مازندران خبر داد

احداث تصفیه فیلتر شنی در منطقه طلوت بابل

معاون مالی و پشتیبانی شرکت آبفای مازندران با اشاره به کمبود آب شرب در شهرهای بابل، امیرکلا و بابلسر گفت: برای حل مشکل کمبود آب شرب شهر بابل نسبت به تهیه زمین و احداث تصفیه فیلتر شنی در منطقه طلوت بابل اقدام کردیم.

احداث تصفیه فیلتر شنی در منطقه طلوت بابل

وحید عزیزپور امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با اشاره به اینکه یک‌هزار و 350 لیتر در ثانیه در شهرهای بابل، امیرکلا و بابلسر تولید آب داریم، افزود: با توجه به جمعیت این شهرها 650 لیتر در ثانیه کمبود آب داریم.

وی اضافه کرد: برای حل مشکل کمبود آب شرب شهر بابل نسبت به تهیه زمین و احداث تصفیه فیلتر شنی در منطقه طلوت بابل اقدام کردیم که با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه به میزان 250 لیتر در ثانیه به ظرفیت آب شرب منطقه افزوده خواهد شد.

معاون مالی و پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب مازندران یادآور شد: پس از پایان احداث خط انتقال آب و تحویل آب تصفیه نشده توسط شرکت آب  منطقه‌ای، آبفای مازندران اقدامات بعدی را برای تصفیه و انتقال آن به شبکه آبرسانی شهر بابل را انجام خواهد داد.

عزیزپور به اصلاح 5 هزار و 800 متر و توسعه 9 هزار و 800 متر از شبکه‌های آب شهر بابل در سال گذشته اشاره کرد و گفت: 11 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در بابل اجرا شده است.

وی افزود: حفاظت از محیط زیست، بالابردن سطح بهداشت عمومی، بازیافت پساب تصفیه شده و استفاده مجدد آن در امر کشاورزی، پیشگیری از بیماری‌های مسری از آلودگی آب و حفاظت منابع آب زیرزمینی از اهداف اجرای طرح‌های فاضلاب در شهرهای استان است.

معاون مالی و پشتیبانی آب و فاضلاب مازندران ادامه داد: در شهرستان بابل و امیرکلا 11 هزار  و 173 واحد دارای اشتراک فاضلاب بوده و از این میان 5 هزار واحد به شبکه فاضلاب متصل هستند.

عزیزپور یادآور شد: مدول اول تصفیه‌خانه و طرح جمع‌آوری فاضلاب بابل در سال 90 به بهره‌برداری رسید و در سال مقصد جمعیتی معادل 400 هزار نفر را زیر پوشش قرار خواهد داد.

وی در پایان از شهروندان بابلی خواست در راستای تضمین سلامت جامعه و خانواده‌ها نسبت به جاری‌سازی فاضلاب اقدام و از مزایای تقسیط هزینه اشتراک شرکت آب و فاضلاب بابل بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/86012/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول