اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 37 میلیارد ریال اعتبار

آب شرب بهداشتی شهر تسوج تامین می‌شود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: طرح تامین آب شرب بهداشتی شهر تسوج با 37 میلیارد ریال اعتبار به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

آب شرب بهداشتی شهر تسوج تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تسوج، رضا پوررجب بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص طرح آبرسانی تسوج اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با هدف بهره‌مندی مردم از آب شرب سالم و بهداشتی و همچنین ذخیره‌سازی آب پس از مطالعات طرح عملیات اجرایی آن از سال گذشته آغاز شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت طرح آبرسانی شهر تسوج افزود: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی به منظور تامین آب شرب شهر تسوج در سال‌های اخیر طرح‌های مختلفی از جمله حفر و تجهیز چندین حلقه چاه، اجرای چندین کیلومتر خط انتقال و خرید آب از کشاورزان را انجام داده است.

وی ادامه داد: ولی متاسفانه به خاطر خشکسالی‌های اخیر و کاهش شدید سطح آب‌های زیرزمینی وضعیت آبی دشت تسوج به حالت بحرانی رسید از این‌رو با مطالعه مجدد و بررسی گزینه‌های مختلف تنها گزینه مطمئن برای تامین آب شهر تسوج، انتقال آب از لینک شبستر بود که با انتخاب پیمانکار طرح هم اکنون اجرای طرح آبرسانی با جدیت در حال اجرا است.

مدیر عامل شرکت در ادامه به مشخصات و میزان پیشرفت فیزیکی طرح آبرسانی شهر تسوج اشاره کرد و افزود: طرح آبرسانی به تسوج شامل اجرای خط انتقال به طول 26 هزار متر در اقطار 300 میلیمتری از جنس چدن داکتیل با پیشرفت فیزیکی 90 درصد بوده و دو باب مخزن 3 هزار متر مکعبی در شبستر و یک باب مخزن 2 هزار  متر‌مکعبی در تسوج با پیشرفت فیزیکی 55 درصد و همچنین یک باب ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 40 لیتر در ثانیه با پیشرفت فیزیکی 30 درصد در حال اجرا است.

وی در خصوص هزینه اجرای طرح گفت : طرح آبرسانی به تسوج با هزینه‌ای بالغ بر 37 میلیارد ریال اعتبار از محل درآمدهای عمومی و منابع داخلی شرکت اجرا شده است.

پوررجب اظهار امیدواری کرد که این طرح به‌زودی به بهره‌برداری کامل برسد.

انتهای پیام/60002/ط20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول