اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

معلمان نمونه نکایی تجلیل شدند

به مناسبت هفته گرامیداشت معلم از 43 معلم نمونه شهرستان نکا تجلیل شد که 29 معلم نمونه شهرستانی، 13 معلم نمونه استانی و یک معلم نمونه کشوری بوده‌اند.

معلمان نمونه نکایی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، اصغر کارگر صبح امروز در مراسم نکوداشت مقام معلم و تجلیل از مربیان برتر در سالن امیرالمومنین نکا اظهار داشت: آموزش و پرورش در شرایط امروز امیدوارانه گام‌های خود را در مسیر ماموریت‌های محوله از سوی رهبری برمی‌دارد.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین افزود: مهم‌ترین سند فرهنگی کشور پس از انقلاب اسلامی، سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت کشور بوده که سال گذشته توسط رئیس جمهوری رونمایی شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکا تصریح کرد: خدای متعال در آغاز نزول وحی با زبان معلم با پیامبر اکرم (ص) سخن گفته و به قلم و به آنچه می‌نویسند، سوگند یاد کرده است و مصداق آن معلمان هستند که با فکر و اندیشه خود روح و جان دانش‌آموزان را می‌سازند.

کارگر اضافه کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری معلمان نقش رهبری و پیامبری را بر عهده دارند و در فرازی فرموده‌اند که نقش معلم از سایر افرادی مثل پدر و مادر هم بالاتر است.

وی با بیان اینکه معلمان پیش قراول اجرای سند تحول بنیادین هستند، اظهار داشت: باید زمینه ایجاد کرد تا سند تحول بنیادین با مشارکت خانواده‌ها و دانش‌آموزان به سرمنزل مقصود برسد.

کارگر با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز با رویکردهای مختلف مورد توجه است، ادامه داد: از بین تمام رویکردهای سند تحول بنیادین، رویکرد دینی و اعتقادی از ارزش و اهمیت برجسته‌ای برخوردار است.

امام جمعه نکا نیز در سخنانی گفت: تربیت باید همگام با تعلیم مورد توجه مدیران، مربیان و فرهنگیان در جامعه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی ادامه داد: تعلیم بدون تربیت در جامعه ضایعه است و به همین دلیل تربیت باید همگام با تعلیم در مدارس مورد توجه قرار گیرد تا پیشرفت همه جانبه حاصل شود.

وی افزود: دانش‌آموزان امانت خداوند در دستان اولیای خانه و مدرسه هستند و باید در تربیت آنان دقت شود.

به گزارش فارس، به مناسبت هفته گرامیداشت معلم از 43 معلم نمونه شهرستان نکا تجلیل شد که 29 معلم نمونه شهرستانی، 13 معلم نمونه استانی و یک معلم نمونه کشوری بوده‌اند.

انتهای پیام/86002/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول