اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

مشارکت 8 استان در همایش گردشگری مشگین‌شهر

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از مشارکت هشت استان کشور در برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در شهرستان مشگین‌شهر خبر داد.

مشارکت 8 استان در همایش گردشگری مشگین‌شهر

یحیی نقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل،‌ اظهار داشت: این همایش و جشنواره که روزهای 29 و 30 اردیبهشت ماه در مشگین‌شهر برگزار می‌شود شامل روز اول همایش علمی و ارائه مقالات در محل دانشگاه آزاد اسلامی است که اساتید و کارشناسان امر مقالات و نظرات خود را در توسعه گردشگری منطقه مشگین و سودآوری این صنعت ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد:‌ روز 30 اردیبهشت ماه نیز همایش و جشنواره گردشگری مشگین‌شهر با برپایی نمایشگاه و برنامه‌های مفرح در فضای آزاد انجام می‌شود که امیدواریم برنامه‌های تدارک دیده شده برای این همایش و جشنواره مورد توجه و مد نظر قرار گیرد.

نقی‌زاده خاطر نشان کرد: در این همایش علمی که با محوریت توسعه پایدار گردشگری انجام می‌شود معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در منطقه مشگین‌شهر شاهد می‌باشیم تا شرکت‌کنندگان به ویژه سرمایه‌گذاران با این ظرفیت‌ها و بسترهای عظیم آشنا شوند.

این مسئول برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های استان اردبیل در حوزه گردشگری و اجرای برنامه‌های آیینی، فرهنگی و عشایری را از جمله موضوعات و محورهای دیگر این همایش دو روزه اعلام کرد.

وی اضافه کرد: در این برنامه و در قالب نمایشگاه توانمندی‌ها 40 غرفه در نظر گرفته شده است که 10 غرفه مربوط به توانمندی سرمایه‌گذاران، 10 غرفه مربوط به تولیدات صنایع دستی از هشت استان کشور و 16 غرفه نیز برای ارائه توانمندی‌های جهاد کشاورزی، محیط زیست، اوقاف و امور خیریه و همچنین تولیدات صنعتی و فرآوری محصولات لبنی است که به مدت دو روز به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بیان کرد:‌ در این جشنواره نمایشگاه زنده‌ای از تولیدات و زیست عشایر با برنامه‌ها و بازی‌های بومی،‌ محلی اجرایی می‌شود تا علاقمندان و شرکت‌کنندگان در این همایش بتوانند از این ظرفیت نیز بهره ببرند.

نقی‌زاده به راه‌اندازی تاکسی‌های گردشگری و پرواز هواپیماهای سبک چهار نفره پاراگریدل و همچنین برگزاری مسابقات سنتی، بومی به صورت روستایی و عشایری اشاره کرد و ادامه داد:‌ ما سه آلاچیق را با کمک خود عشایر دایر می‌کنیم تا تولیدات خود را در بخش‌های مختلف به معرض دید و نمایش بگذارند.

وی همچنین از اجرای موسیقی‌های شاد و مفرح به سبک محلی در این همایش خبر داد و گفت: ما در تلاش هستیم تا با برگزاری این همایش و جشنواره ملی به صورت کشوری و فرا منطقه‌ای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های توسعه گردشگری، سرمایه‌گذاری‌های لازم در این زمینه و همچنین برخی برنامه‌ریزی‌های متناسب با توسعه صنعت گردشگری را نشان دهیم تا شاهد جذب سرمایه‌گذاران بیشتر در این حوزه باشیم.

نقی‌زاده افزود: از مسئولان تراز اول کشوری و سازمان میراث فرهنگی نیز برای حضور در این جشنواره و همایش دعوت کردیم که امیدواریم با حضور آنها یک حرکت و نگرش مثبتی را در توسعه و توجه به ابعاد توسعه‌ای صنعت توریسم و گردشگری شاهد باشیم.

انتهای پیام/62006/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول