اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر:

میراث فرهنگی دالان‌های گردشگری ایجاد کند

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر گفت: باید در میراث فرهنگی به آثار تاریخی نگاه کلانی شود و بر این اساس باید دالان‌های گردشگری در خوزستان ایجاد شود.

میراث فرهنگی دالان‌های گردشگری ایجاد کند

ابوالقاسم غلامحیدر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: با ایجاد دالان‌های گردشگری در خوزستان شرایط گردشگری و اقتصادی در شهرستان شوشتر رونق می‌یابد.

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر درباره نگاه کلان به آثار تاریخی شوشتر افزود: باید در میراث فرهنگی کارهای کلانی انجام گیرد و دالان‌های گردشگری از شوشتر به سایر نقاط میراثی در خوزستان و جاهای دیگر ایجاد کنند.

وی درباره ایجاد دالان‌های گردشگری در شوشتر خاطر نشان کرد: میراث فرهنگی می‌تواند با ایجاد دالان‌های گردشگری شوشتر، چغازنبیل، شوش و دالان ناسوناش، روناش، جندی شاپور و دالان گردشگری شوشتر، انشان و ایذه باعث ایجاد ارتباطاتی بین این شهرستان تاریخی با شهرهای دیگر شود.

غلامحیدر افزود: با ایجاد دالان‌ها میراث فرهنگی می‌تواند گردشگری پررونقی را ایجاد کند و فرصت‌های شغلی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را برای شهرستان شوشتر فراهم سازد.

وی در ادامه گفت: متاسفانه میراث فرهنگی دراین باره غفلت و کوتاهی می‌کند که باعث منزوی شدن این آثار تاریخی در شهر شده است و همین امر سبب شده که این آثار تاریخی گرانبها وضعیت ایده‌آلی پیدا نکنند.

* رابطه اورگانیت بین آثار

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر خاطر نشان کرد: ایجاد رابطه اورگانیت بین آثار تاریخی از ضرورت برخوردار است که میراث فرهنگی شوشتر دراین باره کوتاهی می‌کند و اقدامی انجام نداده است.

غلامحیدر افزود: یک اثر تاریخی در آن موقعیتی که قرار دارد در زمان قدیم رابطه اورگانیت بوده است مانند سرای افضل و بازار و بند میزان، آبشار و قلعه سلاسل که بین آن‌ها رابطه اورگانیت برقرار بود.

وی در پایان بیان کرد: میراث فرهنگی فقط بعضی از آثار تاریخی را در شوشتر مرمت می‌کند و اطلاع رسانی کافی درباره تاثیر تاریخی آن اثر بر تمدن شهری نداشته است.

انتهای پیام/72006/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول