اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تجلیل شورای شهر اردبیل از دوچرخه‌سوار جهانگرد اردبیلی

فرهنگ دوچرخه‌سواری باید در اردبیل نهادینه شود

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: ضرورت دارد با آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی فرهنگ دوچرخه‌سواری و ایجاد فضای سالم و با نشاط دوچرخه‌سواری برای ارتقای سلامتی و کاهش ترافیک شهری در جامعه نهادینه شود.

فرهنگ دوچرخه‌سواری باید در اردبیل نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمد‌رضا سرداری صبح امروز در دویست و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر اردبیل با قدردانی از حرکت شایسته یاور صمدی دوچرخه‌سوار جهانگرد اردبیلی اظهار داشت: اینگونه حرکت‌ها در حقیقت تشویقی برای همه کسانی است که می‌خواهند دوچرخه را به عنوان وسیله ایاب و ذهاب و همچنین حرکت روزانه خود در مسیرهای مختلف قرار دهند تا به نشاط و شادابی و سلامتی خود بیشتر بها داده و اهمیت قائل شوند.

وی نقش این ورزش مفرح و شاد را در حفظ سلامتی و همچنین کاهش ترافیک شهری و ایجاد فضای سالم جامعه بسیار مفید و موثر توصیف کرد و یادآور شد: ما باید برای نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه ابتدا خودمان در این امر پیشقدم شویم تا با دوچرخه‌سواری و توجه دادن به حفظ سلامتی جسم و روح بتوانیم برای دیگران نیز الگویی باشیم تا از دوچرخه برای رفت و آمد و تردد خود استفاده کنند.

رئیس شورای شهر از شهرداری اردبیل خواست تا در برنامه سال آینده خود مسیر دوچرخه‌سواری را در چند نقطه شهر تعریف کرده و تمهید مقدمات کند تا با خرید و در اختیار گذاشتن رایگان دوچرخه برای شهروندان در ترددهای روزانه جلوی بسیاری از آسیب‌های ترافیکی را بگیرند و اجازه دهند جوانان و نوجوانان با شور و نشاط بیشتر به این ورزش گرایش پیدا کنند.

سرداری خاطرنشان کرد: در تمام دنیا این سبک و سیاق در جامعه نهادینه شده که هر فرد به صورت پیاده یا با دوچرخه مسیر و محل خانه تا کار را طی می‌کند و حتی در خرید‌ها و تفریحات روزانه نیز از دوچرخه استفاده می‌کند در حالی که در جامعه ما به دلایل مختلف عده‌ای این کار را عار می‌شمارند و یا نسبت به آن کم توجه هستند که ضرورت دارد با نگرشی درست این روند اصلاح شود و خود افراد جامعه برای حفظ و ارتقای سلامتی خود از دوچرخه به عنوان یک وسیله ورزشی مناسب و با اهمیت استفاده کنند.

این مسئول به سفر چندین ماهه یاور صمدی از پرسنل شهرداری اردبیل در ابلاغ پیام محیط زیست و حفظ سلامتی به جهانیان از طریق دوچرخه‌سواری گفت: این ورزشکار ما مصمم شد با حرکتی نمادین و با گذر از 20 کشور دنیا ضمن ابلاغ پیام صمیمیت و مهربانی ملت ایران و همچنین صیانت از منابع ارزشمند زیست محیطی و توجه بیشتر جوامع جهانی به محیط با نشاط و سالم سعی کرد به نوعی ورزش دوچرخه‌سواری را نیز تبلیغ کرده و ترویج کند تا همه نسبت به این موضوع اهمیتی فوق‌العاده قائل شوند.

رئیس شورای شهر اردبیل تصریح کرد: قطعاً شورای شهر و شهرداری از این حرکت‌های نمادین و اقدامات مناسب استقبال می‌کند و در تلاش است زمینه‌ای را فراهم کند تا ورزش شاد و مفرح دوچرخه‌سواری در سطح جامعه به اشکال مختلف نمود پیدا کند.

سرداری بیان داشت: ما در تجلیل از یاور صمدی دوچرخه‌سوار پر تلاش اردبیلی و در تجلیل از حرکت مفید و موثر این ورزشکار اردبیلی مبلغ یک میلیون تومان به همراه لوح تقدیر از طرف شهرداری و شورای شهر اردبیل اهدا می‌کنیم تا نشان دهیم از اینگونه حرکت‌ها در حد وسع و توان حمایت خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه دویست و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر اردبیل اعضای شورای شهر برای تکمیل مسجد علی اصغر اردبیل مبلغ 5 میلیون تومان اهدا کردند تا این مسجد که در محله درویش‌آباد اردبیل احداث می‌شود تکمیل شده و به مرحله بهره‌برداری برسد.

در این جلسه همچنین بحث صدور مجوز معافیت بدهی ساختمان اداری و تجاری کمیته امداد استان اردبیل مطرح شد که اعضای شورای شهر آن را منطبق بر ماده 17 تشخیص نداده و بررسی این نامه را به جلسه بعد موکول کردند تا با نظر کارشناسی و بررسی همه جانبه نامه مورد نظر به آن رای بدهند.

در این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل همچنین با انتشار آگهی مناقصه بیمه مکمل کارکنان شهرداری و همچنین معرفی یک نفر از نیروهای خدماتی شهرداری اردبیل برای خدمت در نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در استان اردبیل موافقت کردند تا این اقدامات صورت گیرد.

در پایان این جلسه با اهدای لوح سپاس و هدیه ویژه از یاور صمدی دوچرخه‌سوار جهانگرد اردبیلی که در مدت شش تا هفت ماه با گذر از 20 کشور پیام صلح و دوستی ایرانیان در صیانت از محیط زیست و طبیعت سبز را به جهانیان ابلاغ کرد، تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام/62003/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول