اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت عالی نظارت شوراهای استان اصفهان:

شورای شهر اصفهان نیازمند 21 نفر نماینده توانمند برای حل مشکلات است

رئیس هیئت عالی نظارت شوراهای استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: از وظایف هیئت عالی نظارت شوراهای استان می‌توان به بررسی مجدد صلاحیت نامزدها بعد از اعلام استعلام صلاحیت‌ها توسط هیئت اجرایی انتخابات اشاره کرد.

شورای شهر اصفهان نیازمند 21 نفر نماینده توانمند برای حل مشکلات است

حجت‌الاسلام ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان هم‌زمان با آغاز فعالیت هیئت‌های عالی نظارت استان‌ها از روز جمعه مورخ 13 اردیبهشت ماه، روند رسیدگی به صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا را این‌گونه بیان کرد: بعد از ثبت نام نامزدها، بررسی ابتدایی صلاحیت نامزدها توسط هیئت اجرایی انتخابات شورای شهر آغاز می‌شود و این هیئت با توجه به گزارش استعلام‌های رسیده از سوی چهار مرجع رسمی کشور برای هر نامزد، رای بر تایید یا عدم تایید صلاحیت هر فرد می‌دهد.

وی تصریح کرد: در ادامه روند بررسی صلاحیت نامزدها، در بعضی مواقع مانند شکایت افراد رد صلاحیت شده توسط هیئت اجرایی و همچنین در صورت رسیدن یک مستند یا گزارش تخلف و یا سوء رفتار جدید از نامزدهای تایید شده توسط هیئت اجرایی، هیئت عالی نظارت تشکیل جلسه داده و به بررسی مجدد صلاحیت این نامزدها رسیدگی می‌کند و در پایان و در مهلت قانونی، لیست نهایی نامزدهای تایید یا رد صلاحیت شده را اعلام می‌کند.

رئیس هیئت عالی نظارت شوراهای استان اظهار کرد: امسال چینش و آرایشی انتخاباتی نامزدهای شرکت کننده برای کسب کرسی نمایندگی شوراهای استان به گونه‌ای است که به طور مستقل و وابسته به گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی در آن شرکت کرده‌اند و این حضور متعدد افراد را به فال نیک می‌گیریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر تعیین معیارهای یک انتخاب اصلح برای نمایندگی شوراهای شهر بیان کرد: ما باید شوراهایی را انتخاب کنیم که متشکل از افرادی باشد که آنها کارشناس و متخصص بوده و افرادی که توانایی حل مشکلات شهر را داشته باشند، نه اینکه فقط بیایند و یک صندلی را اشغال کنند و نتوانند مشکلات مردم را رفع ‌کنند.

موسوی لارگانی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: افرادی که برای نامزدی پست شوراها می‌آیند باید در خودشان احساس توانمندی حل مشکلات شهری و مردم را ببیند و سپس در این عرصه قدم بگذارد، اما اگر کسی که این توانمندی را نداشته باشد، بیاید و کرسی شورای شهر را اشغال کند و حق دیگری را ضایع کرده از نظر شرعی و اخلاقی مرتکب کار حرامی شده است.

وی بیان کرد: امسال برای تصدی شورای اسلامی شهر اصفهان نیازمند 21 نفر توانمند برای حل مشکلات شهری هستیم که با توجه به مسئولیت بنده در این انتخابات، من در بین نامزدهای ثبت نامی چنین افرادی را با این شاخصه‌ها می‌بینم و امیدوارم مردم انتخاب اصلحی داشته باشند و فریب تبلیغات عده‌ای از نامزدهای ضعیف را نخورند.

انتهای پیام/2301/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول