اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

90 نمایش در جشنواره‌های تئاتر شرکت کردند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته و در جشنواره‌های مختلف 90 گروه نمایشی از این استان مشارکت داشتند.

90 نمایش در جشنواره‌های تئاتر شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی عصر امروز در آیین بزرگداشت روز جهانی تئاتر که با عنوان اردیبهشت تئاتر ایران در سالن فدک اردبیل برگزار شد، اظهار داشت:‌ ما در سال گذشته به رغم محرومیت اعتباری در حد وسع و توان از گروه‌های نمایشی حمایت کردیم به طوریکه 151 اثر در جشنواره‌ها و همچنین اجراهای عمومی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

وی از صدور مجوز برای اجرای عمومی نمایش‌ها خبر داد و تصریح کرد: حضور در جشنواره‌های استانی و ملی توسط گروه‌های نمایش در اولویت بوده به طوریکه 90 نمایش در سال 91 به مرحله اجرا رسید.

شرفی از برگزاری چهار جشنواره استانی تئاتر در یک سال گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد: ما موفق شدیم جشنواره تئاتر شادمانه را در خلخال و اردیبهشت تئاتر سال گذشته را در همین شهرستان اجرا کنیم.

این مسئول از برگزاری جشنواره تئاتر استانی و همچنین تئاتر یک نفری تکم‌خوانی در نیر خبر داد و اضافه کرد: شانزدهمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر مغان نیز در پارس‌آباد برگزار شد و منتخبان این جشنواره به مسابقات منطقه‌ای تئاتر راه یافتند.

وی از استقرار گروه‌های نمایشی و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی بازیگری و نمایشنامه‌خوانی خبر داد و بیان کرد: ‌یک گروه نمایشی در جشنواره منطقه‌ای، یک گروه نمایشی در جشنواره آزادسازی خرمشهر و یک گروه نمایشی نیز در جشنواره آموزشگاه‌های هنری سراسر کشور حاضر شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: ‌در جشنواره تئاتر رضوی یک گروه و جشنواره تئاتر استانی نیز 21 گروه نمایشی فعالیت داشتند که ما سعی کردیم در حد وسع و توان از آنها حمایت کنیم.

شرفی ادامه داد: جشن اردیبهشت تئاتر استان اردبیل همزمان با سراسر کشور همه ساله به صورت چرخشی در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود که این بار نیز این جشن به میزبانی اردبیل در حال برگزاری است.

وی گفت: ‌این جشن در حقیقت جشن همدلی و همراهی هنرمندان و حضور موفق آنها در عرصه هنر تئاتر است که این روز فضای خوبی را برای فعالیت‌های این هنرمندان و گروه‌ها فراهم آورده است.

شرفی در ابتدای سخنان خود پیام معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به جشن اردیبهشت تئاتر ایران در استان اردبیل را قرائت کرد.

در این پیام هنر تئاتر به مثابه خانواده بزرگ با ماهیت حقیقی و ارزشی توصیف شده که در آن بر اصیل بودن این هنر و آفرینش آن به دست هنرمندان با قدرت ایمانی و روحی تاکید شده است.

در بخشی از این پیام آمده است: هنر نمایش هنر نابی است که بدون فشار و سفارش به دست هنرمندان با لیاقت تولید شده و هرگز نباید حمایت دولتی از این هنر اصیل را به هنر دولتی تعبیر کرد چرا که هنر در ذات و حقیقت خود برجستگی‌هایی دارد که نشأت گرفته از روح بلند انسانی است.

در بخشی از این پیام آمده است: ما نه به دنبال تئاتر بازاری هستیم که به پول می‌اندیشد و نه به دنبال تئاتری هستیم که با تزریق پول خلق شود بلکه تئاتر در ذات و ماهیت خود از فخر و شرف ارزشی و معنوی برخوردار است.

در پایان این آیین از 10 هنرمند، پیشکسوت، کارگردان و دست‌اندرکاران هنر تئاتر استان اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/62001/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول