اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتظار فرماندار نور از دولت

حداقل یک مشکل عمده شهرستان نور حل شود

فرماندار شهرستان نور خواستار رفع حداقل یک مشکل عمده این شهرستان در سفر چهارم دولت به استان شد.

حداقل یک مشکل عمده شهرستان نور حل شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور علی‌محمد صمدیان ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که همزمان با سفر هیئت دولت به استان و با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور برگزار شد با طرح مشکلات شهرستان اظهار داشت: انتظار داریم حداقل یکی از مشکلات عمده در این سفر رفع شود.

فرماندار نور بیان کرد: دولت نهم و دهم با شعار مهرورزی، عدالت گستری، کار و تلاش و ارتقای همه جانبه به میدان آمد و از ابتدا تا انتها تلاش خود را برای تحقق شعارها ادامه داده است.

وی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت نهم و دهم را احیای شعار اول انقلاب و گفتمان حضرت امام (ره) ذکر کرد و سفرهای استانی و دیدارهای مردمی را نیز از دیگر دستاوردهای این دولت برشمرد.

صمدیان اقتدار بین‌المللی را از افتخارات این دولت عنوان داشت و گفت: دفاع از مواضع هسته‌ای و قرار گرفتن در ردیف 10 کشور اول دارنده دانش هسته‌ای و سوخت هسته‌ای از افتخارات دولت نهم و دهم است.

نماینده دولت در شهرستان نور در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات این شهرستان اشاره کرد و افزود: شهرستان نور با 2 هزار و 675 کیلومتر وسعت دومین شهرستان استان محسوب می‌شود که در ایام تعطیل حدود 300 هزار نفر جمعیت شناور را پذیرا است و از طرفی 9 واحد دانشگاهی فعال با جمعیت بیش از 11 هزار دانشجو دارای مشکلات فراوان از جمله راه، درمان، زباله و... است.

 فرماندار نور راه را از مهم‌ترین مشکلات شهرستان ذکر کرد و افزود: محور نور ـ چمستان ـ آمل به کندی در حال تعریض و آسفالت است و تاکنون 42 کشته داده و از طرفی هم اداره راه و شهرسازی شهرستان نیز تازه تاسیس و استقلال یافته از شهرستان محمودآباد است که فاقد امکانات مناسب بوده و توانایی لجستیکی ندارد.

وی ادامه داد: در بحث درمان مرکز 10 تختخوابی بلده نور فقط کلنگ خورد اما اقدامی نشد، در شهر چمستان نیز با وجود داشتن زمین مناسب و استعداد کافی بیمارستان ارتقاء نیافت، در نور نیز با پیگیری‌های فراوان بحث سی.تی.اسکن. ام.آی.آر در حال راه‌اندازی است و نیاز به حمایت دارد.

این مسئول زباله را یک معضل ملی و جهانی دانست و تصریح کرد: در روزهای عادی بیش از 120 تن زباله در شهرستان تولید می‌شود که نیاز به دفن بهداشتی و یا تبدیل دارد اما در حال حاضر شیرابه‌ها و پساب ناشی از دفن این مقدار زباله در محل فعلی علاوه بر از بین بردن بخش زیادی از جنگل و منابع طبیعی، مشکلاتی را برای ساکنین پایین دست فراهم آورده است.

وی خواستار طرح مشکلات و رفع یکی از آنها در جلسه هیئت دولت در استان شد.

انتهای پیام/86021/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول