اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

گرایش 50 درصدی دانش‌آموزان به هنرستان‌ها زمینه‌ساز اشتغال است

استاندار اردبیل به گرایش 50 درصدی دانش‌آموزان اردبیل به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و گرایش‌های مهارتی اشاره کرد و گفت: این علاقمندی و گرایش به رشته‌های فنی و مهارتی سبب می‌شود تا نظام اشتغال ما کار‌آمد و پرتوان باشد.

گرایش 50 درصدی دانش‌آموزان به هنرستان‌ها زمینه‌ساز اشتغال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در مراسم تجلیل از معلمان برگزیده استان اردبیل در سالن ولایت این شهر اظهار داشت: لذتی که معلم از آموزش و تعلیم و تربیت برای نسل آینده می‌برد حاضر نیست با هیچ شغل و پستی آن را عوض کند چرا که ثمره کار وی تربیت انسان فاخری است که می‌تواند یک جامعه را متحول کند.

وی مهمترین عامل و بستر پیشرفت یک جامعه را توجه و تکیه بر نیروی انسانی کار‌آمد، توانمند و صاحب تجربه و فن دانست و گفت: بار اصلی این عنصر پیشرفت را معلم بر دوش می‌کشد چرا که حرکت وی و تلاش همه جانبه‌اش زمینه‌ساز یک تحول واقعی و خدمت بی‌منت است.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: کار معلمی مانند کار یک مهندس در ساختمان و ساخت و ساز ظاهری نیست که با آجر و ماسه بخواهی آن را سر هم بیاوری در حالی که اساس کارگاه یک معلم انسان‌سازی و توجه به تربیت همراه با تعالی ارزشی‌ است که برای سال‌ها می‌تواند نتیجه و ثمر‌دهی آن خودسازی و خوداتکایی یک جامعه باشد.

نیکزاد یادآور شد: بر همین اساس معلمی مانند سایر مشاغل یک کار ساده کارمندی نیست بلکه منزلتی از جنس تربیت صحیح و مقامی در شأن انبیا و اولیای الهی است که همیشه سعی کرده‌اند بشر را از جهل و تاریکی به سمت علم و خردورزی سوق دهند.

این مسئول معلمی را شغلی هم‌تراز با هیئت علمی دانشگاه‌ها، فناور و پژوهشگر مسلط به امور دانست و عنوان کرد: قطعاً برای اینکه نسل آینده ما نسل متحول و دگرگون‌ساز باشد نیازمند تقویت و توسعه زیر‌بناها در آموزش و پرورش هستیم چرا که قداست معلم و جایگاه وی مسئولیت تربیتی است که در نظام آموزش و پرورش به آن دست یافته است.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان بیان داشت: این کار زیر‌بنایی در مقطع ابتدایی حرکتی تاثیر‌گذار و ضرورتی انکار‌ناپذیر است چرا که معلم ما اگر با آرامش خاطر بتواند در حوزه تعلیم و تربیت به وظیفه و رسالت خود عمل کند قطعاً بسیاری از مبانی ارزشی نهادینه شده و جایگاه و شان معلم نیز حفظ خواهد شد.

گرایش 50 درصدی دانش‌آموزان به هنرستان‌ها زمینه‌ساز اشتغال توانمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود موضوع تلفیق علم و فن و وابستگی پیشرفت یک جامعه به چنین آموزش حقیقی را ضروری اعلام کرد و افزود: امروز با توسعه هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای شاهد آن هستیم که خروجی آموزش‌ و پرورش تربیت نیروهای متخصص و متعهدی است که به سرعت جذب بازار کار شده و برای خود می‌توانند مهارتی به دست آورند.

وی به گرایش 50 درصدی دانش‌آموزان استان اردبیل به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و گرایش‌های مهارتی اشاره کرد و تصریح کرد: این علاقمندی و گرایش به رشته‌های فنی و مهارتی سبب می‌شود تا نظام اشتغال ما کار‌آمد و پرتوان باشد.

استاندار اردبیل ادامه داد: در سایه همین نگرش‌ها شاهد آن هستیم که هم در بحث کنکور و هم رتبه‌های علمی و فنی استان اردبیل توانسته است در چند سال اخیر به جایگاه ممتاز دست پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در پایان سخنان خود اذعان داشت: قطعاً آموزش و پرورش با چنین دیدگاه و نگرشی قادر است در سال‌های آینده مشکلات و دغدغه‌های شغلی جامعه را با مهارت‌آموزی که به نسل‌های آینده یاد می‌دهد برطرف کرده و بسیاری از اقدامات و خواسته‌های عمومی را در این حوزه جامه عمل بپوشاند.

انتهای پیام/62001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول