اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری مازندران خبر داد

تدوین برنامه 5 ساله کانون پرورش فکری مازندران

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: برنامه پنج ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران تدوین شد.

تدوین برنامه 5 ساله کانون پرورش فکری مازندران

قاسم عزیززاده‌گرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: چشم‌انداز برنامه پنج ساله این کانون به منظور تقویت جایگاه کانون در استان در طول برنامه پنجم با هدف توسعه ارتباط و تعامل مناسب با ادارات و سازمان‌های فرهنگی و به ویژه استانداری صورت خواهد گرفت.

وی گفت: این برنامه در راستای هماهنگی با چشم‌انداز 1404 کانون پرورش فکری کشور تنظیم شده است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران تصریح کرد: طی سال‌های اخیر مراکز و مدیریت کانون پرورش فکری مازندران نسبت به تهیه و تدوین برنامه‌های کوتاه مدت یک ساله اقدام می‌کنند اما، امسال به تأسی از چشم‌انداز 1404 و برنامه پنج ساله کانون کشور و تبعیت از سیاست‌های بلند مدت کانون، برنامه‌ریزی میان مدت پنج ساله انجام شد.

گرجی تاکید کرد: برنامه پنج ساله کانون پرورش فکری مازندران شامل اهداف، سیاست‌ها، مأموریت‌ها و برنامه‌های اجرایی برای نیل به اهداف تعیین شده است.

وی با اشاره به دیگر سرفصل‌های برنامه‌های پیش‌بینی شده در این سند گفت: تکمیل مراکز ناقص و افزایش بنای ساختمان‌های کوچک به جای ساخت مراکز نو، تخریب و نوسازی مراکز فرسوده قدیمی، اختصاص یک کتابخانه در مرکز استان به عنوان نماد فرهنگی، هنری و ادبی و تبدیل یک کتابخانه در مرکز استان به عنوان مرکز فراگیر بخشی از برنامه‌ها است.

عزیززاده‌گرجی یادآور شد: ایجاد فعالیت‌هایی همانند موسیقی، تئاتر، عکاسی، فیلم‌سازی، شطرنج در تعدادی از مراکز به صورت ویژه، زمینه‌های لازم برای بهره‌گیری بیشتر از رایانه و قابلیت‌های بالای آن در خدمات فرهنگی از عمده موارد موجود است.

گرجی با بیان اینکه در این سند برنامه سالانه هر مرکز به دو برنامه شش ماهه تدوین می‌شود، ادامه داد: تعامل سازنده و مناسب با اولیای مخاطبان، توجه کافی به دستورات دینی و رعایت مسائل اخلاقی، توجه به هنر و ادبیات بومی رعایت اصل کتاب‌محوری در بیشتر فعالیت‌ها و همچنین اختصاص نیمی از فعالیت‌های مرکز به فعالیت‌های گروهی اعضا از سایر سر فصل‌های پیش‌بینی شده برنامه پنج ساله کانون پرورش فکری مازندران است.

به گفته این مسئول، نخستین برنامه پنج ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با در نظر گرفتن چشم‌انداز 1404 و برنامه پنج ساله کانون کشور با خرد جمعی و هم‌فکری همه کارشناسان، واحدها و مراکز استان تنظیم شده است.

انتهای پیام/2296/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول