اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی خبر داد

تدوین ۸ سند راهبردی برای توسعه گردشگری زیارت

استاندار خراسان‌رضوی از تدوین هشت سند راهبردی در حوزه توسعه گردشگری زیارت یاد کرد و گفت: برای بازشناسی مفهوم زیارت و ایجاد منشور زیارت هشت سند راهبردی زیارت در حال تدوین است.

تدوین ۸ سند راهبردی برای توسعه گردشگری زیارت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزانمهر صبح امروز در نخستین همایش بین‌المللی گردشگری زیارت در محل سالن صبا اظهار کرد: مشهد با عنوان پایتخت معنوی ایران نقش و جایگاه ویژه‌ای در عرصه گردشگری مذهبی و زیارت دارد.

وی افزود: اهمیت صنعت گردشگری امروز بر هیچ کس پوشیده نیست و گردشگری در جوامع با عنوان صنعتی کارآ از حیث تولید ثروت، اشتغالزایی و درآمدزایی مورد توجه است.

فروزانمهر با بیان اینکه گردشگری در ضریب فزاینده تولید پس از صنایع غذایی و ساختمان رتبه سوم را به خود اختصاص داده، خاطرنشان کرد: هم‌چنین صنعت گردشگری در ضریب فزاینده اشتغال پس از کشاورزی، صنایع غذایی و ساختمان رتبه چهارم را به خود اختصاص داده که قیاس و ارزیابی این ضرایب مبین اهمیت و جایگاه ویژه گردشگری در عصر امروز میان جوامع است.

وی ادامه داد: ایران کشوری غنی از حیث ظرفیت‌های گردشگری بوده و باید بدانیم که می‌توان در مسیر توسعه اقتصاد از این ظرفیت‌ها استفاده صحیح و کارآمد کرد.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به تنوع و تعدد توریسم در کشور اذعان داشت: یکی از نقاط قوت کشور این است که در تمام حوزه‌ها اعم از مذهبی، درمانی، سلامت، ورزشی و دیگر انواع توریسم ظرفیت‌های قابل توجهی دارد.

فروزانمهر زیارت را فراتر از توریسم مذهبی توصیف کرد و یادآور شد: از منظر شیعی، توریسم مذهبی و زیارت یکسان نبوده بلکه زیارت امری فراتر به‌شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: باید به تقویت ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری زیارت بپردازیم که یکی از راهکارهای این مسئله حضور پررنگ بخش خصوصی است.

استاندار خراسان‌رضوی تولید ناخالص خراسان‌رضوی را از محل گردشگری 24 میلیارد تومان دانست و افزود: از این میزان 77درصد از ارزش افزوده آن متعلق به بخش خدمات بوده که عمده بخش خدمات مربوط به حوزه گردشگری زیارت است.

فروزانمهر گفت: باید کاری کنیم که در تمام ایام سال پیک مسافر را داشته باشیم؛ البته در این باره طرح‌های مطالعاتی جدی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: در این مطالعات پایه‌ای تطبیقی از وضعیت 10 شهر مذهبی دنیا را انجام داده تا در نهایت بتوانیم به یک الگوی مناسب و مدل شهر زیارتی برسیم.

استاندار خراسان‌رضوی از تدوین هشت سند راهبردی در حوزه توسعه گردشگری زیارت یاد کرد و گفت: برای بازشناسی مفهوم زیارت و ایجاد منشور زیارت هشت سند راهبردی زیارت در حال تدوین است.

انتهای پیام/70023/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول