اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار احمدی‌مقدم در مراسم صبحگاه یگان‌های انتظامی کرمان:

امروز از هیچ کجای مرزهای کشور امکان ورود قاچاقچیان وجود ندارد

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز از هیچ کجای مرزهای کشور امکان ورود قاچاقچیان وجود ندارد.

امروز از هیچ کجای مرزهای کشور امکان ورود قاچاقچیان وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در مراسم صبحگاه یگان‌های انتظامی استان کرمان اظهار داشت: کرمان در گذشته نه‌چندان دور از مناطق ناامن بود چرا که در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار داشت و فقر اقتصادی و افزایش شهرنشینی نیز در بخش‌هایی از استان کرمان موجب بروز مشکلاتی شده بود.

وی با اشاره به اینکه در دهه گذشته استان کرمان از نظر شاخص‌های امنیتی، وضعیت مناسب و مطلوبی نداشت، افزود: با تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی، دستگاه قضایی و سایر دست‌اندرکاران نظم و امنیت و همچنین با توسعه شاخص‌های پیشرفت، این استان در شرایط مطلوبی قرار گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه استان کرمان در پرتو همدلی مسئولان از شاخص‌های توسعه مناسبی برخوردار شده است، گفت: استان کرمان دیگر ناامن، نیمه‌بحرانی و نیمه امن نیست.

وی تصریح کرد: بخشی از امنیت ایجاد شده در استان کرمان مربوط به تلاش‌های مسئولان و سایر نیروهای امنیتی و بخشی نیز به تلاش‌های نیروی انتظامی در حوزه انسداد مرزها مربوط می‌شود.

احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه هم‌اکنون حمل مواد مخدر به صورت کاملاً پنهان و در جاسازی‌ها صورت می‌گیرد، گفت: امروز تقریباً از هیچ کجای مرزهای کشور امکان ورود کاروان‌های خودرویی و موتوری قاچاقچیان مواد مخدر وجود ندارد و روند حمل مواد مخدر به صورت کاروان‌های مسلحانه از بین رفته که این امر بسیار حایز اهمیت است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه استان کرمان هم‌اکنون به لحاظ شاخص‌های امنیتی با سایر استان‌های کشور تفاوتی ندارد، عنوان کرد: استان کرمان در جرائم عادی مانند سرقت و جلوه‌های نظم عمومی مانند ترافیک، دارای شاخص‌های مناسبی است.

وی ادامه داد: قتل و جرائم خشن که در گذشته در استان کرمان بالا بوده امروز یا به میانگین کشوری رسیده یا کمتر از آن است؛ به عنوان مثال استان کرمان یک سی‌ام جمعیت کشور را دارد اما یک چهلم سرقت‌های کشور مربوط به این استان است.

احمدی‌مقدم افزود: بیشتر قتل‌ها در استان کرمان بر اثر نزاع و درگیری صورت می‌گیرد و این مسئله فقط با مسائل انتظامی برطرف نمی‌شود و باید دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهند و بهبود بخشی از شرایط بستگی به انجام اقدامات فرهنگی بیشتر دارد.

فرمانده ناجا افزود: در ارزیابی انجام گرفته در بین 13 استان کشور، استان کرمان توانسته است رتبه دوم را به خود اختصاص دهد که این امر جای تبریک به نیروها و فرمانده انتظامی استان کرمان دارد.

وی همچنین از همکاری استانداران کرمان در گذشته و حال با نیروی انتظامی تقدیر کرد و افزود: در تمام استان‌های کشور چنین الگوی همکاری وجود دارد.

احمدی‌مقدم مهم‌ترین شاخص برای نیروی انتظامی در کسب موفقیت را جلب رضایت مردم و ایجاد احساس امنیت در سطح جامعه دانست.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی در انتخابات از هیچ جریان، گروه سیاسی و فردی حمایت نمی‌کند البته آحاد نیروهای انتظامی حق انتخاب فرد اصلح و رأی دادن به وی را دارند و برای رأی دادن آزاد هستند.

فرمانده ناجا عنوان کرد: نیروی انتظامی طرفدار نشاط سیاسی و حضور گسترده مردم در پأی صندوق‌های رأی و انتخاب خوب، امن و بی‌حاشیه است.

احمدی‌مقدم گفت: نیروی انتظامی مورد وثوق مردم و جریان‌های سیاسی است و باید تلاش کنیم ضمن برقراری امنیت، بی‌طرفی آن به نمایش گذاشته شود و در فتنه سال 88 که نیروی انتظامی با قدرت برای خاموش کردن آتش فتنه‌گران وارد شد، شائبه‌ای ایجاد نشد که این نیرو طرفدار این جناح یا جناح دیگر است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در فتنه 88، اجرای قانون بر اساس عدالت، انصاف و عقلانیت مورد توجه نیروی انتظامی بود، گفت: بر همین اساس این نیرو توانست از این فتنه بزرگ که برای براندازی نظام بود، سربلند بیرون آید و باید به درستی توجه کنیم که نیروی انتظامی خارج از فعالیت خود، اقدامی انجام ندهد.

وی تصریح کرد: امروز در نظرسنجی‌های صورت گرفته مشخص شده که مراجع و روحانیت در صدر مرجعیت فکری مردم قرار دارند و در مقابل رسانه‌های بیگانه در نازل‌ترین سطح اعتماد در میان مردم هستند و نقاب این رسانه‌ها برای ملت ایران کنار رفته است.

انتهای پیام/80018/م40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول