اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل ارشاد چهارمحال و بختیاری:

نمایشنامه منشور سیاسی، اجتماعی و اخلاقی یک جامعه است

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: نمایشنامه منشور سیاسی، اجتماعی و اخلاقی یک جامعه است.

نمایشنامه منشور سیاسی، اجتماعی و اخلاقی یک جامعه است

بهمن اکبریان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: امروز تئاتر را به عنوان یک دستگاه فکری و اندیشه‌ساز و حماسه آفرین می‌دانیم چرا که هنرمندان تئاتر در هر برهه‌ای از زمان وظایف خود را در راستای روشنگری مردم و صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی به خوبی انجام داده اند.

وی با بیان اینکه هنر ماحصل ذوق و سلیقه و خلاقیت هنرمند است، افزود: هنر تئاتر از آنجایی که با عقل و احساس مخاطب در یک همنشینی برای ادراک روبه‌رو است، اصلی‌ترین رکن و مخاطب این هنر انسان است.

اکبریان، نمایشنامه را منشور سیاسی، اجتماعی و اخلاقی یک جامعه دانست و گفت: این هنر نمایش رنج بشری را در خود بازتاب داده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، تئاتر را یک فرایند گروهی دانست و بیان داشت: در تئاتر فرد گرایی افراطی مانع تشکیل جماعت خواهد بود ما باید بیاموزیم که در عین فردیت در جمع معنا یابیم و تئاتر فقط با جمع نام هنر را دارا خواهد شد.

اکبریان گفت: هنرمند باید هنر خود را آشکار کند و خود را پنهان بدارد.

وی افزود: آنجایی که نقد سکوی پرواز است نقد برای هر هنری می‌تواند زمینه رشد و بالندگی را فراهم کند برهمین اساس این ظرفیت را اهالی تئاتر باید در خودشان بالا ببرند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری آیین بزرگداشت اردیبهشت تئاتر در این استان خبر داد و گفت: آیین اردیبهشت تئاتر امروز با حضور مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی، مدیر دفتر استقرار گروه‌های نمایشی کشور و مهدی حاجیان کارشناس هنرهای نمایشی در شهرکرد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/68004/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول