اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد کنگان خبر داد

برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش تئاتر در کنگان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگان از برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش تئاتر در کنگان خبر داد.

برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش تئاتر در کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حسن مختارزاده صبح امروز در نشستی با عنوان " نمایش در ایران" در سالن کنفرانس ارشاد کنگان اظهار داشت: این نشست با همت انجمن هنرهای نمایشی کنگان و به مناسبت جشن‌های اردیبهشت تئاتر ایران برگزار شده که امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی افزود: افزایش سطح کیفی تئاتر در دستور کار این اداره قرار دارد و از همه ظرفیت موجود در شهرستان برای این مهم بهره می‌بریم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگان از برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش تئاتر در کنگان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مهم با تلاش اداره ارشاد اسلامی و با همکاری مسئولان شهرستان برنامه‌ریزی شده که امیدوار هستیم مورد توجه قرار گیرد.

مختارزاده در ادامه با بیان اینکه شناخت ریشه‌های تئاتر در هر کشوری موجب بارور شدن فرهنگ آن کشور می‌شود، نمایش ایرانی را  جز مواردی دانست که تأثیرات عمیقی بر فرهنگ این سرزمین گذاشته است.

مختارزاده در ارتباط با برنامه‌های جاری این شهرستان در حوزه تئاتر نیز گفت: اجرای"نمایش نقالی "و همچنین جشن تقدیر از فعالان تئاتر از جمله برنامه‌های اردیبهشت تئاتر در کنگان است.

مژگان صفری از کارشناسان بازیگری در کنگان نیز ضمن تشریح گونه‌های مختلف نمایش در ایران اعم از تخت حوضی، تعزیه، نقالی و خیمه شب بازی، به بیان نکاتی درباره نسبت تعزیه و تئاتر فاصله‌گذارانه پرداخت.

ابوذر مختارزاده کارشناس ادبیات نمایشی نیز ضمن بررسی سیر تاریخی نمایش در ایران به عدم وجود اندیشه‌ورزی در  گونه‌های مختلف نمایش ایرانی اشاره کرد و ابراز داشت: نمایش در ایران در قیاس با تئاتر غربی فاقد اندیشه و تفکر عمیق است.

محمود حیدری کارشناس کارگردانی نیز به بی‌قید و بند بودن اجرا در نمایش ایرانی پرداخت و اظهار داشت: نمایش ایرانی به‌دلیل بازی‌های بداهه‌ای که در اکثر گونه‌های آن دیده می‌شود همواره فاقد ساختار منظم و منسجمی بوده است.

انتهای پیام/2451/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول