اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین ستاد انتخابات استان اردبیل:

28 اردیبهشت تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان شوراها اعلام می‌شود

جانشین ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: 28 اردیبهشت ماه جاری از طریق فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تأیید صلاحیت نهایی داوطلبان شوراهای شهر و روستا به خود آنها ابلاغ می‌شود.

28 اردیبهشت تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان شوراها اعلام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسدالله علی‌اکبری‌مجد عصر امروز در جلسه ستاد انتخابات استان اردبیل اظهار داشت: مطابق زمان‌بندی انجام یافته، مراتب تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز 28 اردیبهشت از طریق فرمانداران و بخشداران به آنان ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: به موجب قانون، داوطلبان رد صلاحیت شده چهار روز فرصت دارند که اعتراض خود را به هیئت‌های نظارت شهرستان و استان اعلام نمایند.

علی‌اکبری مجد خاطر نشان کرد: هیئت‌های نظارت طی مدت 10 روز به شکایات این‌گونه افراد رسیدگی و نظر قطعی و نهایی خود را در 12 خرداد اعلام و به دنبال آن فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها اسامی نامزدها را به صورت آگهی در 13 خرداد منتشر می‌کنند.

جانشین ستاد انتخابات استان در قسمت دیگری از سخنان خود اضافه کرد: به موجب ماده 25 قانون انتخابات شوراهای اسلامی، رأی‌دهندگان در این انتخابات باید دارای تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران باشند و عدم ابتلا به جنون و نیز داشتن 18 سال تمام از دیگر شرایط انتخاب‌کنندگان می‌باشد.

برنامه اجرایی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری اردبیل گفت: با دستور وزیر کشور، برنامه اجرایی برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از صبح امروز آغاز شد.

علی‌اکبری ‌مجد افزود: فرمانداران و بخشداران استان با اعلام وصول دستور وزیر کشور کارهای اجرایی مربوط به تشکیل هیئت‌های اجرایی در سطح شهرستان‌ها و بخشداری‌های مستقل را با معرفی 30 نفر معتمد به هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها شروع کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری این‌که ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از امروز در ستاد انتخابات کشور آغاز گردیده، تصریح کرد: داوطلبان یا نمایندگان آنان باید با در دست داشتن مدارک لازم به وزارت کشور مراجعه و ثبت‌نام کنند.

جانشین ستاد انتخابات استان با اشاره به این‌که ثبت‌نام از داوطلبان به مدت پنج روز ادامه می‌یابد، خاطرنشان کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان طی 10 روز انجام و اسامی نامزدها در اول خرداد در سراسر کشور منتشر می‌شود.

علی‌اکبری مجد ادامه داد: تبلیغات نامزدها از سوم خرداد شروع و به مدت 20 روز ادامه می‌یابد و نهایتاً انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان در 24 خرداد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/62005/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول