اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته صورت گرفت

تردد 25 میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سال گذشته 25 میلیون خودروی سبک و سنگین در محورهای مواصلاتی استان زنجان تردد کردند.

تردد 25 میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حافظ باباپور ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل و ایمنی استان اظهار کرد: تعداد خودروهای تردد کرده در محورهای مواصلاتی استان طی سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سال 90، 5 میلیون و 550 هزار خودروی سنگین در محورهای مواصلاتی استان زنجان تردد کردند، اضافه کرد: این تعداد طی سال گذشته به 6 میلیون و 723 هزار خودرو رسید که این رقم دارای افزایش 21 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در ادامه با اشاره به تردد 16 میلیون و 836 هزار خودروی سبک در محورهای مواصلاتی استان طی سال 90، اظهار کرد: این میزان در سال گذشته به 18 میلیون و 580 هزار خودرو رسید که دارای افزایش 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تردد 2 میلیون و 281 هزار خودرو در محورهای مواصلاتی استان طی سال 90، اضافه کرد: این تعداد در سال 91 به 3 میلیون و 224 هزار خودرو رسید.

باباپور به تعداد تلفات صورت گرفته در محورهای مواصلاتی استان طی سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در مدت مذکور 326 نفر در محورهای مواصلاتی استان فوت شدند که این تعداد در مقایسه با سال قبل از آن که 354 مورد بود، کاهش یافت.

وی با بیان اینکه در نوروز سال‌جاری تعداد فوتی‌ها در محورهای مواصلاتی استان یک نفر افزایش داشت، تصریح کرد: همچنین در فروردین ماه سال‌جاری نیز تعداد فوتی‌ها در محورهای مواصلاتی استان دو نفر افزایش داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی در زمینه محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و افزود: برای خط‌کشی همه محورهای مواصلاتی استان 37 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی تصریح کرد: همچنین برای نصب و تعمیر قطعات گارد ریل نیز 35 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تخصیص اعتبار اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود.

انتهای پیام/73005/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول