اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان:

ماده 16 قانون نگهداری معتادان در زنجان اجرا نشده است

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان گفت: ماده 16 قانون تاکنون درباره نگهداری و ترک اعتیاد معتادان در استان اجرا نشده است.

ماده 16 قانون نگهداری معتادان در زنجان اجرا نشده است

علیرضا صالحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: نیروی انتظامی در راه‌اندازی اقامتگاه اجباری برای معتادان در جامعه مسئولیتی ندارد.

وی با بیان اینکه بیش از 50 طرح مبارزه با معتادان در استان زنجان اجرا شده است، تصریح کرد: در سال گذشته 2 هزار و 600 معتاد در سطح استان جمع‌آوری شده است.

اعتیاد از آسیب‌های اجتماعی است

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه اعتیاد از آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود، افزود: ایجاد اقامتگاه اجباری برای معتادین در دستور کار سایر ارگان‌های ذیربط است.

وی با بیان اینکه در صورت ایجاد ظرفیت‌های لازم برای نگهداری معتادین پرخطر نیروی انتظامی تنها در چند روز نسبت به جمع‌آوری معتادان اقدام می‌کند، خاطرنشان کرد: نگهداری از معتادان برعهده نیروی انتظامی نیست.

صالحی با اشاره به اینکه سرعت نیروی انتظامی در خصوص مسائل مربوط به معتادان از سایر دستگاه‌های اجرایی بیشتر است، تصریح کرد: آگاهی‌رسانی به مردم با حضور پلیس در مساجد و در بین مردم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سامانه 110 و 197 پلیس آماده دریافت مشکلات مردم و رسیدگی به این مشکلات است، یادآور شد: مردم می‌توانند از این طریق مشکلات خود را با پلیس در میان بگذارند.

معتادان زنجانی بی‌سرپناه هستند

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان تعداد معتادان پرخطر را در استان زنجان خیلی کم دانست و گفت: معتادان شناسایی شده در زنجان معتادانی بی‌سرپناه، کارتن‌خواب و بیشتر افرادی هستند که برای تهیه مواد مورد نیاز خود اقداماتی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه ماده 16 تا کنون در خصوص نگهداری و ترک اعتیاد معتادان در استان اجرا نشده است، افزود: چون پلیس در دسترس مردم است انتظارات مردم از پلیس در این زمینه بیشتر است.

صالحی بر ضرورت ایجاد اقامتگاه اجباری برای معتادان تاکید کرد و گفت: پلیس آماده همکاری با این طرح است.

وی با بیان اینکه حضور معتادین پرخطر در استان زنجان گزارش نشده است، افزود: همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه معتادین پرخطر در جامعه پلیس را در جریان بگذارند.

انتهای پیام/73003/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول