اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اجتماعی نیروی انتظامی استان اردبیل:

موازی‌کاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی آفت‌آفرین است

معاون امور اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اردبیل گفت: موازی‌کاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی نگاهی آسیب‌آفرین است در حالی که با تمرکز و تعادل می‌توان بسیاری از این آسیب‌ها را به حداقل رساند.

موازی‌کاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی آفت‌آفرین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا شهبازی صبح امروز در جلسه کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اظهار داشت: وجهه پلیس امروز در کاهش آسیب‌های اجتماعی یک وجهه فرهنگی و پیشگیرانه است به طوری که تنها به مسائل برخوردهای فیزیکی اکتفا نکرده بلکه سعی می‌کند از طریق مشاوره‌ها و کارهای فرهنگی آسیب‌ها را به حداقل برساند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر ما در کاهش آسیب‌های جدی استان نظیر طلاق، مواد مخدر و به ویژه نزاع‌های دسته‌جمعی و خیابانی که اردبیل دارای رتبه اول در این زمینه است اقدامات پیشگیرانه را انجام دادیم و با همکاری دستگاه‌ قضایی طرح پاکسازی و جمع‌آوری معتادان،‌ سارقان و اراذل و اوباش را به انجام رساندیم.

معاون امور اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اردبیل یادآور شد: البته در کنار این اقدامات پلیس به صورت ملی و منطقه‌ای با تولید آثار پویانمایی و فیلم‌های کارتونی برای کودکان و خانواده‌ها سعی کرده است تا فرهنگ‌سازی‌ها را انجام دهد که در این زمینه نتایج خوبی را نیز در حوزه پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی گرفته‌ایم.

شهبازی با بیان اینکه هرگز با پلیسی کردن و امنیتی کردن فضا نمی‌توان به نتیجه مطلوب در این زمینه دست یافت، گفت: ما از طریق مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌های عمومی سعی می‌کنیم برنامه‌های فرهنگی را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام دهیم که رسانه‌ها و صدا و سیما در این زمینه از اولویت‌های ما هستند.

این مسئول از آغاز اجرای دور جدید طرح ارتقای امنیت اجتماعی در آستانه تابستان در اردبیل خبر داد و عنوان کرد: خود این طرح از بسیاری آسیب‌ها پیشگیری کرده و تهدیدها را نیز به حداقل رسانده است.

معاون امور اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اردبیل بیان داشت: البته در این زمینه برنامه‌های ویژه‌ای امسال در سرعین به عنوان شهر توریستی اجرا می‌شود تا امنیت اجتماعی همراه با حفظ حدود شرعی و حجاب و عفاف به شکل کامل و با ابزارهای نظارتی صورت گیرد.

شهبازی یکی از معایب و مشکلات پیش‌رو در کاهش آسیب‌ها را موازی‌کاری برخی دستگاه‌ها در تعدیل و به حداقل رساندن این آسیب‌ها اعلام کرد و افزود: قطعاً موازی‌کاری در مقابله با آسیب‌های اجتماعی خود آسیب‌آفرین است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود تمرکز و تجمیع فعالیت تمام دستگاه‌ها را در کاهش و به حداقل رساندن این ناهنجاری‌ها یادآور شد و تصریح کرد: از زمانی که رهبر فرزانه انقلاب 20 سئوال را با محوریت ارتقای شاخص‌های زندگی سنتی – ایرانی مطرح کردند پلیس نیز تلاش کرده بر اساس این 20 مطالبه مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی‌های آموزشی و فرهنگی را انجام دهد که در این ارتباط 20 دستگاه اجرایی نیز در استان متولی توسعه و گسترش یک زندگی کم‌دغدغه، اصیل و با محتوا هستند.

انتهای پیام/62003/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول