اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بم:

آسیب‌های اجتماعی جامعه باید توسط دانشگاه‌ رفع شود

فرماندار بم گفت: آسیب‌های اجتماعی جامعه باید توسط دانشگاهیان رفع شود، دانشگاه‌ها نخستین شاخصه رونق و پیشرفت جامعه هستند.

آسیب‌های اجتماعی جامعه باید توسط دانشگاه‌ رفع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، حسین زین‌الصالحین ظهر امروز در جمع کارکنان دانشگاه آزاد واحد بم با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی جامعه باید توسط دانشگاهیان رفع شود، اظهار داشت: برای تشکیل اتاق فکر و مشاوره افراد دانشگاهی و متخصص را انتخاب کردیم که در حوزه‌های مختلف از فکر و ایده این افراد استفاده می‌شود.

وی افزود: اساتید و دانشجویان باید با انجام تحقیق و پژوهش به ما راهکار ارائه دهند تا برای پیشبرد اهداف نظام شاهد نظام و رفع مشکلات شهرستان برنامه‌ریزی داشته باشیم.

زین‌الصالحین با بیان اینکه دانشگاه‌ها نخستین شاخصه رونق و پیشرفت جامعه هستند، بیان داشت: توقع ما از جامعه دانشگاهی این است که همواره حامی ولایت‌فقیه و نظام جمهوری اسلامی باشند.

وی گفت: دانشجو باید در دانشگاه آرامش داشته باشد و می‌طلبد برای رفاه حال دانشجویان ساخت مسجد و نمازخانه در دستور کار قرار گیرد.

زین‌الصالحین ایجاد رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را ضروری عنوان و بر تشکیل اتاق جذب رشته برای پیگیری راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این رشته‌ها تاکید کرد.

وی عنوان کرد: با توجه قول مساعد رئیس منطقه هفت دانشگاه آزاد مبنی بر راه‌اندازی دو رشته در مقطع دکترا می‌طلبد اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد تا با ارتقای سطح علمی دانشگاه گامی بلند برای توسعه و پیشرفت شهرستان برداشته شود.

فرماندار بم بیان داشت: پیگیری به منظور ارتقای مجتمع آموزش عالی و بازگشت دانشگاه علوم پزشکی بین‌المللی به بم از مهم‌ترین اقداماتی است که طی چند ماه گذشته انجام شده و امیدواریم در این زمینه توفیقاتی داشته باشیم.

زین‌الصالحین با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در خرداد ماه سال جاری خاطرنشان کرد: هدف ما حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رای است، زیرا داشتن پشتوانه مردمی موجب رشد و آبادانی کشور است.

کریم سجادی رئیس دانشگاه آزاد واحد بم در این دیدار با اشاره به زلزله دی ماه 82 بم گفت: دانشگاه آزاد نخستین مجموعه‌ای بود که پس از این حادثه اقدام به بازسازی کرد که این مسئله موجب ایجاد امید در بین مردم شد.

وی افزود: دانشگاه آزاد سرآمد سایر دانشگاه‌های شهرستان است و مشخصه این دانشگاه انعطاف‌پذیری و خصوصی بودن آن است که بار مالی بر دوش دولت ندارد و نمونه بارز اصل 44 قانون اساسی است.

سجادی تصریح کرد: با توجه به ساختمان‌های متعددی که در مجموعه ساخته شده ما دارای 22 هزار متر مربع فضای فیزیکی هستیم که شامل بخش‌های آموزشی، تحقیقاتی، اداری، رفاهی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه ساخت حصار، سوله و مزرعه تحقیقاتی در دستور کار است، گفت: یکی از مشکلات ما تامین آب برای فضای سبز و مزرعه است که می‌طلبد ادارات مربوطه همکاری داشته باشند.

سجادی عنوان کرد: در این دانشگاه 2 هزار و 827 نفر دانشجو در 45 رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند که 52 نفر به صورت تمام وقت و 130 نفر نیز به صورت پاره وقت عضو هیئت علمی هستند.

انتهای پیام/2446/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول