به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمدحسین روزیطلب در مراسم هفته بزرگداشت مقام معلم در شهرستان آباده به ویژگیهای تعلیم تربیت مقاومتی اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که در عصر ظهور در دنیا پدیدار میشود، مساله فساد و تباهی در عالم است.
این مسئول ادامه داد: دنیای غرب و استکبار جهانی با استفاده از تکنولوژی و تجهیزات مدرن در صدد انحراف و گمراهی بشریت از مسیر اصلی خود است.
روزیطلب تصریح کرد: وظیفه ما امروز این است که نسلی را تربیت کنیم که بتواند از این ابزارها برای رشد خود استفاده کند.
وی ابراز داشت: در این نوع تربیت به جای تحریم تکنولوژی باید دانشآموزان را در مسائل فرهنگی و اعتقادی طوری تربیت کرد که واکسینه شوند و بتوانند مقاومت کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس وظیفه امروز معلمان را در تربیت دانشآموزان نوعی مجاهده در راه خدا عنوان و اضافه کرد: فرهنگیان باید نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.
روزیطلب به راهکارهای اجرایی شدن تعلیم و تربیت مقاومتی اشاره کرد و گفت: نهادینه شدن تقوی و پرهیزگاری در دانشآموزان از راهکارهای این نوع تربیت است.
این مسئول عنوان کرد: معلمان برای اینکه بتوانند الگوی مناسبی در زمینه نهادینهسازی تقوی برای دانشآموزان باشند ابتدا باید خودسازی و تقوی را در خود تقویت کنند.
وی با تاکید بر اینکه سخنی که از دل برآید بر دل نشیند متذکر شد: معلمان به عنوان الگوی تمامعیار دانشآموزان موثرترین قشر برای توسعه پرهیزگاری هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس راهکار دیگر توسعه تربیت مقاومتی را برقراری یک رابطه صمیمی محبتآمیز بین دانشآموز و معلم دانست و اذعان داشت: اگر در تربیت این رابطه محبتآمیز وجود نداشته باشد هیچ تعلیم و سخنی اثرگذار نیست.
انتهای پیام/2448/ن/ض1002