اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رضوان‌نژاد در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس:

رژیم صهیونیستی از مقاومت سیلی محکم‌تری می‌خورد

یک کارشناس علوم سیاسی حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه را اشتباه بزرگ تاکتیکی خواند و گفت: بر اساس تحلیل‌ها و گزارش‌های موجود در روزهای آینده رژیم صهیونیستی شاهد سیلی‌های محکم‌تری از سوی جبهه مقاومت خواهد بود.

رژیم صهیونیستی از مقاومت سیلی محکم‌تری می‌خورد

محمد رضوان‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به مناطقی از سوریه اظهار داشت: پس از آنکه تروریست‌ها و معارضان کشور سوریه در حلقه تنگ ارتش سوریه محاصره شدند و نقشه حمله آنان به دمشق با این حصر شکست خورد و راه‌های مواصلاتی به کشورهای حامی فرستنده سلاح به تروریست ها به طور عملی بسته شد، اسرائیل تصمیم گرفت در اقدامی جنون‌آمیز به مناطقی از سوریه حمله کرده و این بار خود به صورت آشکار وارد میدان مبارزه علیه دولت مردمی سوریه شود.

*اسرائیل به ناکارآمدی تروریست‌ها در سوریه پی برد

وی با تأکید بر اینکه این حرکت رژیم صهیونیستی به علت موفقیت‌های متعدد جبهه مقاومت در مقابل تحرکات تروریست‌ها صورت گرفته است، ادامه داد: زمانی که رژیم صهیونیستی مشاهده کرد، عوام تکفیری و گروه‌های تروریستی پس از گذشت دو سال کارآیی لازم برای مقابله با جبهه مقاومت را از دست داده‌اند، ناگزیر وارد صحنه شد تا از این طریق روحیه از دست رفته آنها را بازگرداند.

*سوریه برای پاسخ به رژیم صهیونیستی تنها نیست

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی در مورد پاسخ‌های دولت سوریه به این تجاوز ابراز داشت: با توجه به روحیه مطلوب جبهه مقاومت که ناشی از اقداماتی نظیر حضور بشار اسد در بین مردم و استقبال چشمگیر دانشجویان در جوار شهدای دفاع از خط مقدم است، آمادگی ذهنی ارتش سوریه برای پاسخ به این حمله اسرائیل وجود دارد.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی سوریه در خط مقدم جبهه مقاومت تأکید کرد: سخنان اخیر سیدحسن نصرالله و اعلام موضع صریح وی در قبال سوریه حاکی از آن است که در صورت توطئه نظامی جدید علیه سوریه، این کشور تنها نخواهد بود و تمام کشورهایی که فرهنگ مقاومت را محترم می‌شمارند، برای کمک به سوریه آماده هستند.

*هشدار مقام معظم رهبری به اسرائیل عملیاتی است

رضوان‌نژاد در پاسخ به این سوال که این حمله آیا به نوعی خط و نشان کشیدن برای ایران اسلامی توسط اسرائیل می‌شود یا خیر؟ تأکید کرد: باید هشدارهای مقام معظم رهبری به اسرائیل در سخنرانی مشهد ایشان که برای نخستین‌بار به صراحت با خاک یکسان شدن حیفا و تلاویو در صورت تعدی رژیم صهیونیستی را متذکر شدند به یاد آوریم.

وی افزود: این جمله، عبارتی شعاری و برخاسته از احساس نیست؛ بلکه جمله‌ای عملیاتی است که با قابلیت‌های کنونی نظامی و دفاعی ایران همخوانی دارد.

*هتک حرمت‌ها نشانه استیصال تروریست‌ها است

معاون سابق فرماندار کاشان در ادامه به هتک حرمت‌های صورت گرفته به قبر حجر بن عدی صحابی پیامبر اسلام (ص) در سوریه نیز اشاره و عنوان کرد: گفتمان مقاومت به عنوان گفتمانی شرافت‌مندانه علیه استکبار و نشأت گرفته از فرهنگ انقلاب اسلامی توانسته خشم تروریست‌ها را برانگیخته و موجب این اقدامات غیرانسانی شود.

رضوان‌نژاد، حمایت و وفاداری مردم سوریه از دولت بشار اسد را یکی از نشانه‌های پیروزی گفتمان شرافت‌مندانه مقاومت قلمداد و خاطرنشان کرد: امروز پایان حرکت گروه‌های تکفیری و همچنین نقش بر آب شدن توطئه‌های کشورهای تسلیح‌کننده این گروه‌ها آمریکا، قطر و عربستان نیز به طور علنی نمایان شده است.

وی، هتک حرمت قبور مطهر حجر بن عدی و جعفر طیار در سوریه و اردن را نشانه مستأصل شدن گروه‌های تروریستی و حامیان آنها در منطقه دانست و اذعان داشت: این اقدامات ضد دینی و غیر انسانی برای تحت‌الشعاع قرار دادن شکست‌ها و بن‌بست‌های سیاسی و نظامی معارضان سوریه و تزریق روحیه مجدد به تروریست‌ها محسوب می‌شود. 

* تا پیروزی ملت سوریه راه زیادی در پیش نیست

وی همچنین اتفاقات اخیر در سوریه را نشانه نزدیک شدن جبهه مقاومت به پیروزی نهایی ارزیابی کرد و ابراز داشت: علایم پیروزی جبهه مقاومت را می‌توان در وقایع این کشور مشاهده کرد و می‌توان به حامیان دولت انقلابی این کشور این نوید را داد که «تا پیروزی راه زیادی نیست».

* اخوان‌المسلمین به آرمان‌های ملت مصر احترام بگذارد

این کارشناس علوم سیاسی، در بخش دیگری از سخنان خود محکومیت حمله به سوریه توسط مرسی را به فال نیک گرفت و یادآور شد: در شرایطی که عملکرد مرسی با اهداف ملت مصر در پایان دادن به دخالت استعمار و استکبار در کشورشان و نیز حمایت از جبهه مقاومت در منطقه تاکنون مغایرت داشته، باید منتظر یک اقدام عملی توسط دولت این کشور در پشتیبانی از خط مقدم مقاومت بود.

رضوان‌نژاد با تأکید بر اینکه ملت مصر با سقوط دیکتاتور خود به دنبال پایان دادن به وابستگی کشورشان به غرب بوده است، بیان داشت: اخوان‌المسلمین با تمایلی که به غرب و استکبار از خود نشان داده و می‌دهد و حتی نسبت به پایبندی به تعهدات گذشته این کشور با رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کرده به تدریج از آرمان‌های قیام این کشور در حال فاصله گرفتن است.

وی، جایگاه کشور مصر در مناسبات بین‌المللی در بین کشورهای جهان اسلام را انکارناپذیر خواند و گفت: هرچه دولت مصر به آمریکا و هم پیمانان غربی‌اش نزدیک شود به همان اندازه از ملت آرمان‌خواه مصر دور شده و پایگاه مردمی خود را از دست می‌دهد.

*نسخه‌ عراق صدام و افغانستان قبل از کرزای را نمی‌توان برای سوریه بشار اسد تجویز کرد

رضوان‌نژاد در ادامه در خصوص حواشی تبلیغاتی مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط دولت بشار اسد و احتمال تکرار پروژه عراق در سوریه ابراز داشت: پروژه‌ای که در مورد جنگ عراق مطرح کردند تا به تهاجم خودشان مشروعیت بین‌المللی بدهند، دیگر برای سوریه طرحی شکست خورده است.

وی، علت دیگر طرح این اتهام را جنگ روانی علیه دولت مقاومت ذکر و تصریح کرد: همانطور که مشاهده شد، این جنگ روانی نیز نتوانست از فرار تروریست‌ها و پیشروی ارتش سوریه در مناطقی از این کشور جلوگیری کرده و ارتش سوریه می‌تواند با این شرایط یکی پس از دیگری سنگرها را فتح کند.

رضوان‌نژاد با بیان اینکه آن وضعیتی که در عراق و افغانستان وجود داشت با آن چیزی که در سوریه می‌گذرد، متفاوت است، عنوان کرد: رژیم‌های حاکم بر عراق و افغانستان دارای اقبال مردمی نبودند و از حمایت ملت خویش بهره نمی‌بردند؛ حال آنکه ملت سوریه پشتیبان دولت بشار اسد است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه نسخه‌ عراق صدام و افغانستان قبل از کرزای را نمی‌توان برای سوریه بشار اسد تجویز کرد، تأکید کرد: سوریه به این دلیل که سال‌ها سنگر مقاومت بوده و خط مقدم در مقابل استکبار و صهیونیست‌ها محسوب می‌شود، دارای دوستانی در جبهه مقاومت و با تفکر انقلابی است و همچنین از حمایت چند کشور مطرح جهانی نیز بهره می‌برد، بنابراین نمی‌توان شرایط دولت سوریه را با رژیم دیکتاتوری عراق یا رژیم قبل از دولت کرزای مقایسه کرد.

انتهای پیام/63009/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول