اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته بزرگداشت زن انجام شد

برپایی نمایشگاه توانمندی زنان در اردبیل

دومین نمایشگاه توانمندی بانوان استان اردبیل در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در گرامیداشت هفته زن در محل نمایشگاه بین‌المللی اردبیل گشایش یافت.

برپایی نمایشگاه توانمندی زنان در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز برگزار شد، زنان و دختران کارآفرین استان در 75 غرفه توانمندی خود را به نمایش گذاشتند، به طوری که در این نمایشگاه آثار هنری، فرهنگی، ورزشی، بازی‌های سنتی و صدها برنامه متنوع تدارک دیده شده که به مدت چهار روز علاقمندان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

در این نمایشگاه گروه‌های سنتی ورزش رشته‌هایی همچون دال‌پلان، بش‌داش و همچنین بازی‌های محلی را انجام می‌دهند و غرفه‌هایی برای تولید آثار فرهنگی، هنری، گلیم، مسند، آش‌های محلی و همچنین پخت و پزهای سنتی تدارک دیده شده است که علاقمندان می‌توانند تا 19 اردیبهشت از ساعت 15 تا 21 شب از این نمایشگاه بازدید کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه حمایت از زنان کارآفرین، تولیدکننده و ماهر است.

حسین منوری افزود: از 18 هزار مجوز صادر شده برای کسب و کار خانگی در دو سال اخیر، 16 هزار فقره مجوز مربوط به کسب و کار خانگی بانوان است.

وی با یادآوری اینکه زنان می‌توانند نقش اساسی را در عرصه تولید و تنظیم روابط سالم اقتصادی ایفا کنند، تصریح کرد: بخش عظیمی از مشاغل خانگی توسط بانوان بی‌سرپرست و بد سرپرست انجام شده و ما حمایت‌های ویژه را از این خانواده‌ها انجام دادیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی بانوان فرصتی را ایجاد کرده تا آنها بتوانند بازاریابی خوبی را انجام دهند، اضافه کرد: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی قابلیت‌های هنری و مصنوعات دست‌ساز زنان اردبیلی است که با تکیه بر توسعه مشاغل خانگی و کارآفرینی توانستند بستر اشتغال را فراهم کنند.

نابسامانی مشاغل نسل جوان را درگیر کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در همایش علمی، مهارتی کارآفرینی و مدیریت کسب و کار در نمین، رئیس اداره امور اشتغال و تسهیلات سازمان صنعت، معدن و تجارت در سخنانی یادآور شد: نابسامانی‌هایی که امروز در حوزه مشاغل شاهد آن هستیم، مشکلات متعددی را در حوزه اشتغال و کارآفرینی به وجود آورده است.

علی سیدی، نبود اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی شفاف به جویندگان کار و بازاریابی نکردن مناسب را از مشکلات در عرصه تولید، عرضه و فروش محصولات متنوع اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 315 شغل در مشاغل خانگی تعریف شده که کمتر از 100 مورد آن در این استان محقق شده است، گفت: در حالی که تنها تعداد معدودی از این مشاغل مورد توجه قرار گرفته و 70 درصد شاغلان نیز متوجه این مشاغل مشهور شده‌اند، سایر مشاغل فراموش شده و یادی از آنها نمی‌شود.

سیدی دیگر عامل مؤثر در افزایش بیکاری و کسب نشدن موفقیت در حوزه کارآفرینی را ارائه آمار کذایی و بی‌اساس در مورد مشاغل خانگی و بیمه‌های مرتبط یاد کرد.

این مسئول تصریح کرد: در استان اردبیل تسهیلات پرداخت شده امیدوارکننده است، اما درصد بیکاری همچنان حدود 12 درصد می‌باشد که برخی از دریافت‌کنندگان، تسهیلات مشاغل را در جاهای دیگر استفاده می‌کنند.

در این همایش برخی از مدیران عامل شرکت‌های موفق نیز نحوه کارآفرینی، ایجاد سرمایه و روان‌سازی در این حوزه را توضیح داده و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نمین نیز از پرداخت 22 میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات اشتغال به 750 نفر در یک سال اخیر خبر داد.

انتهای پیام/62006/ذ40/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول