اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گلستان گزارش می‎دهد

اختتامیه نخستین نمایشگاه فن‎بازار استان گلستان

اختتامیه نخستین نمایشگاه فن‎بازار استان گلستان در سالن جنب تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

اختتامیه نخستین نمایشگاه فن‎بازار استان گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اختتامیه نخستین نمایشگاه فن‎بازار استان گلستان با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی، غرفه‎‌داران نمایشگاه و مردم علاقه‎مند به این نمایشگاه در سالن جنب تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان در این مراسم اظهار داشت: یک زنجیره در کشور وجود دارد که از تولید علم شروع می‎شود که ما در این حوزه بسیار جلو هستیم و به زنجیره فناوری، تولید علم و تجاری‌سازی متصل خواهد شد.

حسین مومنی ادامه داد: این زنجیره‎ها که در توصیه‎های مقام معظم رهبری هم به آن اشاره شده باید به هم متصل شود تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.

وی ابراز داشت: یکی از بهترین بسترهای ارتباط این زنجیره‎ها به یکدیگر برگزاری فن‎بازار است.

مومنی افزود: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه شناسایی پتانسیل‎های استان در حوزه صنعت و فناوری بوده است.

دبیرخانه دائمی فن‎بازار ایجاد شده است

سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان گفت: دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان خود را به برگزاری این نمایشگاه چهار روزه محدود نکرده و یکی از فعالیت‎هایی که برای در ادامه‎دار بودن این حرکت مثبت انجام داده این بود که دبیرخانه دائمی فن‎بازار را در دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان راه‎اندازی کرده است.

وی اضافه کرد: افراد و صاحبنظران کل استان می‎توانند به این دبیرخانه مراجعه کرده و ایده و فناوری‎های خود را ارائه کنند تا ما با ارتباط و تفاهم‎نامه‎هایی که با بخش صنعت و دستگاه‎ها و مدیران مربوطه داریم بتوانیم ارتباط خوبی را بین دو طرف ایجاد کنیم.

مومنی اعلام کرد: همچنین ما به دنبال این هستیم که این فن‎بازار را به صورت منطقه‎ای برگزار کنیم و استان‎های شمال کشور بتوانند دستاوردها و فن‎آوری‎های خود را در کنار یکدیگر قرار دهند و به نمایش بگذارند.

حماسه اقتصادی با سخنرانی و بنر رخ نمی‌دهد

سرپرست مراکز آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان گفت: اگر قرار است حماسه‎ای رقم بخورد با سخنرانی و نصب بنر نمی‎توان به نتیجه‎ای رسید.

وی بیان کرد: یکی از مقدماتی که می‎توان بحث «حماسه اقتصادی» را رقم زد همین فن‎بازارها و حرکت‎های مشابه است.

ابوالفضل تیرانداز افزود: این کار یک اما دارد و آن پیگیری مجدانه از سوی کسانی است که آمدند اینجا و بازدید کردند و قول همکاری دادند.

سرپرست مراکز آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان تصریح کرد: فن بازار جایی است که می‎توانید کارفرمایان، اقتصاد کشور و جامعه را تکان داد و با مطرح کردن موضوع فناوری و مهارت و بروز کردن و ارتقای آن در جهت حفظ این سیستم تلاش کنیم.

وی ادامه داد: به نظر من آن کسانی که ایده‎پرداز و مخترع بودند به نحو احسن وظیفه و کار خودشان را انجام داده‎اند و در ادامه این روند امیدواریم که بتوانیم پاسخگوی این عزیزان باشیم و ما نیز وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دهیم.

شش غرفه در دو حوزه به عنوان غرفه برتر شناخته شدند

همچنین در انتهای مراسم با تشخیص کمیته فن‎بازار سه غرفه در حوزه فن‎بازار و سه غرفه در حوزه بازارمحور به عنوان غرفه‎های برتر معرفی و از آنها تجلیل شد.

در حوزه فن‎بازار از یحیی عباسی‌رئی مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای گنبد‎کاوس، علی فضلوی رئیس پارک علم و فناوری گلستان و خواجه رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی گرگان سه و در حوزه بازارمحور یگن محمد قلی‎پور رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای بندرترکمن، سیدعلیرضا حسینی‎طلب رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای آزادشهر و حجت‎الاسلام عامری مرکز آموزش علمی و کاربردی پیشگامان علوم و فنون نوین گلستان تجلیل شد.

سه طرح و ایده به عنوان طرح و ایده قابل تقدیر شناخته شدند

در این مراسم به صورت ویژه از سوی کمیته علمی نمایشگاه از حسین زارع مدیر هنرستان فنی و حرفه‎ای شهید نصیری گرگان به عنوان غرفه برتر تجلیل شد.

سه طرح و ایده برتر نیز معرفی شدند که از محمد رضایی به خاطر طراحی ویلچر برای بیماران ضایعه نخاعی گردن به پایین، عبدالرحیم دلشاد اینچه‎برون به عنوان پژوهشگر برتر در تجاری‌سازی ایده و محسن غلامی برای تولید بایوگاز از فاضلاب تقدیر شد.

این نمایشگاه در 40 غرفه برگزار شد که غرفه‎های واحدهای مختلف دانشگاه جامع علمی‎ وکاربردی و مراکز آموزش فنی و حرفه‎ای در استان گلستان، توانبخشی شکوفای کردکوی، پارک علم و فناوری، کارگاه‎های آموزشی و مذاکرات تجاری از جمله غرفه‎های آن بود.

همچنین در کارگاه‎های آموزشی این نمایشگاه موضوعات گوناگون همچون مراحل ثبت اختراع، کارآفرینی، مهارت‎های کسب و کار، آموزش‎های کپسولی، آموزش‎های بازارمحور. مشاوره‎های تخصصی مانند بازاریابی، هدایت شغلی و ثبت شرکت‎های دانش‌بنیان توسط اساتید و افراد با تجربه در این حوزه‎ها آموزش داده شد.

انتهای پیام/83004/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول