اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شیراز صورت گرفت

افتتاح نمایشگاه دائمی پوشاک و آتلیه عکس اسلامی کوثر

به همت سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز فروشگاه و نمایشگاه دائمی پوشاک و آتلیه عکس اسلامی کوثر افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه دائمی پوشاک و آتلیه عکس اسلامی کوثر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از ستاد خبری سپاه ناحیه بقیة‌الله این شهرستان، فرمانده این ناحیه در مراسم افتتاح این اماکن اسلامی اظهار داشت: بانوان جامعه اسلامی به عنوان مبلغان برای ترویج ارزش‌های اسلامی در اجتماع تلاش کنند.

حمیدرضا گرامی اظهار داشت: شخصیت حضرت فاطمه (س) بهترین الگو برای بانوان است و باید جنبه‌های مختلف شخصیت آن حضرت را به بانوان جامعه معرفی کرد.

وی عنوان کرد: ترویج فرهنگ و بصیرت فاطمی در جامعه اسلامی ضروری است که تحقق این مهم در گرو معرفی شخصیت و سیره حضرت زهرا (س) به افراد جامعه است.

گرامی با اشاره به همخوانی بیش از پیش ساز و کارهای اجتماعی با تعالیم اسلامی ابراز داشت: با استفاده از ظرفیت عظیم بسیج ایده‌هایی را در راستای ترویج شعائر اسلامی، اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و اهداف انقلاب اسلامی دنبال می‌کنیم تا بتوانیم این ساز و کارها را به جامعه ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: در این راستا غرفه پوشاک و ملزومات اسلامی در اطراف حرم مطهر در قالب پایگاه‌های بصیرت و اهل ولایت با رویکرد ترویج باورهای دینی و اسلامی فعال شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

گرامی با اشاره به افتتاح آتلیه عکس کوثر تصریح کرد: این آتلیه عکس در نخستین فاز با سرمایه‌گذاری اولیه 450 میلیون ریال راه‌اندازی شد که در فاز دوم این طرح با دو میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 18 نفر، توسعه و تجهیز می‌شود.

مسئول بسیج خواهران سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز نیز در این زمینه گفت: ازدواج اسلامی حلقه گمشده جامعه، مردم و جوانان ما است که همگان باید در راستای نهادینه کردن ساز و کار آن تلاش کنند.

لیلا اسکندری افزود: تاکنون زیرساخت‌ها و فرهنگ‌سازی مناسبی در راستای برپایی ازدواج‌های آسان در جامعه صورت گرفته است، اما این طرح پاسخگوی نیاز جامعه اسلامی نیست، چراکه تنها بعد مالی مناسبت‌ها و ازدواج‌ها را مورد نظر دارد.

وی اضافه کرد: در بحث رعایت کردن مسائل شرعی در مراسم جشن و ازدواج‌ها نیز باید کارهای فرهنگی مناسبی انجام شود که افتتاح این آتلیه عکس از اقدامات تاثیرگذار سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز در این بخش است.

مسئول بسیج خواهران سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز ابراز داشت: قشر بسیاری از جوانان ما به دنبال برپایی مراسم ازدواج خود به دور از گناه و خط‌شکنی‌های شرعی هستند که باید در این زمینه نیز دستگاه‌های فعال برنامه‌ریزی کنند.

این مسئول اضافه کرد: مجموعه سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز با ابتکار، خلاقیت و استفاده از نیروی عظیم بسیج در عرصه‌های مختلف به سمت نهادینه کردن فرهنگ ازدواج اسلامی حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: امروزه مراسم ازدواج به شکل‌های غیراسلامی و با انجام برخی از منکرات انجام می‌شود که این موارد با کار فرهنگی و معرفی مطلوب ارزش‌های اسلامی قابل کنترل و اصلاح است.

اسکندری با اشاره به اینکه مقدمه فعالیت در راستای ازدواج اسلامی با راه‌اندازی آتلیه عکس کوثر آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: آتلیه‌های فعال عکس در شهر بسیار است، اما این مکان فضایی امن و مطمئن برای بانوان و خانواده‌ها به وجود می‌آورد تا بتوانند با خیال آسوده از امکانات تخصصی عکس استفاده کنند.

مسئول بسیج خواهران سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز گفت: راه‌اندازی این آتلیه عکس با ویژگی استفاده از کادر تخصصی بانوان و با برخورداری از فضای اسلامی و امن، ایده بسیج خواهران سپاه ناحیه بقیة‌الله است تا بتوانیم خلأ موجود در این بخش را در جامعه پر کنیم.

این مسئول با اشاره به جنگ فرهنگی نابرابر علیه کشور و ارزش‌های اسلامی، تصریح کرد: در دین اسلام شادی و نشاط وجود دارد اما این مقوله تاکنون کمتر تبیین شده است.

وی در پایان اذعان داشت: اگر مفاهیم درست دینی و اسلامی را به درستی به جوانان انتقال دهیم، نسل جوان و نوجوان ما کمتر از شهدای ما نیستند.

همزمان با میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن در آیینی با حضور مسئولان استان فارس، آتلیه عکس کوثر با ارائه خدمات تخصصی عکس افتتاح شد.

انتهای پیام/‌2448/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول