اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هرساله صورت می‌گیرد

برگزاری 40 نمایشگاه بین‌المللی در اصفهان

رئیس بخش نمایشگاه‌های خارجی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان گفت: هر ساله حدود 40 نمایشگاه در محل دائمی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری 40 نمایشگاه بین‌المللی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی لطیفی در حاشیه نهمین نمایشگاه تخصصی سنگ در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به این‌که کیفیت و خدمات ارائه شده به غرفه‌داران در نمایشگاه‌های اصفهان فراتر از خدمات ارائه شده در نمایشگاه‌های خارجی است، اظهار کرد: نوع و کیفیت برگزاری نمایشگاه‌های اصفهان کم‌تر از نمایشگاه‌های خارجی نیست و براساس نظر‌سنجی‌های صورت گرفته نیز اکثر مجموعه‌های شرکت‌کننده از نوع و کیفیت این نمایشگاه‌ها رضایت دارند.

وی با بیان این‌که هر ساله نیمی از نمایشگاه‌های برگزار شده در استان‌های مختلف کشور عنوان بین‌المللی را یدک می‌کشند، اضافه کرد: با وجود این‌که طی سال‌های گذشته این نمایشگاه‌ها عنوان بین‌المللی را داشته‌اند، اما شرکت‌کننده خارجی در این نمایشگاه‌ها وجود نداشته است.

رئیس بخش نمایشگاه‌های خارجی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با تاکید بر این‌که هر ساله نیمی از40 نمایشگاهی که در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان برگزار می‌شود، بین‌المللی است، تصریح کرد: البته از حدود 10 سال گذشته شرکت‌های خارجی بسیاری به صورت مستقیم در نمایشگاه‌های استان اصفهان شرکت کرده‌‌اند.

وی با اشاره به این‌که نمایشگاه‌های نساجی، دام و طیور، کشاورزی و فولاد جزو نمایشگاه‌های شاخص استان هستند که هر ساله حدود 15 مورد از شرکت‌های خارجی اروپایی و آسیایی به صورت مستقیم در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند، ادامه داد: اما در برهه‌ای از زمان تعداد این شرکت‌ها کاهش یافت که مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور و تحریم‌های اعمال شده بر کشور از جمله دلایل این موضوع به شمار می‌رود.

لطیفی با بیان این‌که این شرکت از حدود سه سال گذشته برای غلبه بر این مشکل و جبران این کمبود نسبت به جذب شرکت‌های خارجی در برخی از نمایشگاه‌های شاخص اقدام کرده است، تأکید کرد: نمایشگاه سنگ از جمله این نمایشگاه‌‌ها بوده چرا که ظرفیت‌های بسیاری در زمینه صنعت سنگ در سطح کشور و استان اصفهان وجود دارد.

وی با تاکید بر این‌که این شرکت با رایزنی‌های صورت گرفته قراردادی را با یک شرکت چینی در راستای حضور پاویون چین در نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان منعقد کرده است، افزود: طی سه سال گذشته هر ساله حدود 20 تا 30 شرکت چینی در نمایشگاه صنعت سنگ حضور یافته‌اند.

رئیس بخش نمایشگاه‌های خارجی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: البته به دنبال این قرارداد این شرکت‌ها ملزم شده‌اند که به هیچ عنوان محصولات سنگ خود را در نمایشگاه اصفهان عرضه نکنند و این شرکت‌ها تنها مجاز به ارائه تکنولوژی و ماشین‌آلات خود در نمایشگاه سنگ اصفهان هستند.

وی با اشاره به این‌که این شرکت فعالیت خود را در راستای جذب شرکت‌های خارجی برای حضور در نمایشگاه‌های اصفهان گسترش داده است، اظهار کرد: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در حال رایزنی با برخی از شرکت‌های خارجی برای حضور در نمایشگاه‌های شاخص مانند کشاورزی، دام و طیور و فولاد است.

لطیفی با بیان این‌که امیدواریم در نمایشگاه‌های آتی شاهد حضور شرکت‌های خارجی از سراسر دنیا باشیم، ادامه داد: هر ساله حدود 40 نمایشگاه در محل دائمی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار می‌شود و این شرکت براساس نیاز‌سنجی از بازار‌های ایران در راستای جذب شرکت‌های خارجی در برخی از نمایشگاه‌ها اقدام می‌کند.

انتهای پیام/63004/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول