اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام پورمحمدی:

احترام به مجلس، احترام به قانون است / کشور‌ نیازمند تقویت تفکر امنیت است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: احترام به مجلس، احترام به قانون است و با موضعی که داریم، حتما زمینه همکاری خوبی را‌ میان سه قوه شاهد هستیم.

احترام به مجلس، احترام به قانون است / کشور‌ نیازمند تقویت تفکر امنیت است

به گزارش خبر‌گزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های کرمان اظهار داشت: شعار ما «قانون، تولید و اشتغال» است و ‌قصد داریم دولتی واقع‌بینانه تدوین کنیم و آگاهانه و متناسب با نیازها و توان اجرایی کشور به اهداف خود برسیم.

وی بیان داشت: همه تلاش ما در وهله اول این است که قانونمند عمل کنیم، یکی از نقایض کنونی این است که برنامه‌ها جدی گرفته نمی‌شود و مقررات در کشور ثبات ندارد، سیاست‌ها و برنامه‌ها با ابهام روبه‌رو است.

پورمحمدی عنوان کرد: اگر دولت ساز و کارهای را قانونی تدوین کند با توجه به ظرفیت بالای کشور، مردم می‌توانند با توانایی‌های خود و برنامه‌ریزی صاحب درآمد و رفاه شوند و ملتی ثروتمند داشته باشیم.

احترام به مجلس، احترام به قانون است

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مورد همکاری قوای سه گانه گفت: من امکان حضور و تجربه کار در دو قوه مجریه و قضائیه را دارم، باور ما بر این است که به دلیل اینکه می‌خواهیم کشور را براساس قانون اداره کنیم،‌ مجلس باید در راس امور باشد.

پورمحمدی تصریح کرد: احترام به مجلس، احترام به قانون است و با موضعی که داریم، حتما زمینه همکاری خوبی را‌ میان سه قوه شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در حال حاضر نیز بهترین رابطه را با مجلس شورای اسلامی داریم‌، دولتی موفق است که بتواند قدرت تعامل با قوا را فراهم کند.

پورمحمدی بیان داشت:‌ بیش از دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری در حوزه‌های مدیریتی چرخش داشته‌ام‌ و تنوع مدیریتی من به فهم بهتر مسائل کشور و درک نیازها کمک می‌کند.

کشور‌ نیازمند تقویت تفکر امنیت است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: کشور به لحاظ امنیتی نیازمند تقویت تفکر امنیت است، با روش‌های ساده می‌توانیم ضریب امنیتی کشور را ارتقا دهیم، تنوع مسئولیتی من در سال‌های گذشته می‌تواند کمک کند تا نگاه واقع‌بینانه‌تری داشته باشیم.

پورمحمدی اظهار داشت: نظام اداری ما بسیار گسترده شده، اما تحرک و بازدهی پایینی دارد، قصد داریم که رضایتمندی مردم را دچار تحول کنیم.

وی بیان داشت: پنج سال در لایه‌های اداری مشغول بررسی و بازرسی هستم، زبان تخصصی حوزه را می‌دانم و راهکارهای بهبود حوزه را درک می‌کنم.

پورمحمدی عنوان کرد: فساد در لایه‌های پنهان و آشکار نظام اداری ما نفوذ کرده و اگر رفع نشود، موفقیتی حاصل نشده و شاهد جهش اقتصادی نیستیم.

پورمحمدی در مورد ارتقای وضعیت عشایری ابراز داشت: عشایر بیشتر در حوزه کشاورزی و دامداری مشغول هستند که در این زمینه در حوزه محیط زیست و کشاورزی به مسائل آنها پرداخته‌ایم.

وی گفت: ارائه تسهیلات و یارانه‌ها در این بخش همچنان ادامه دارد و تقویت تامین اجتماعی با اولویت طبقات نیازمندتر صورت می‌گیرد و بخش عشایری به صورت ویژه دیده می‌شوند.

به دلیل جایگاه تجربه‌ای‌‌ کاندید ریاست جمهوری شده‌ام

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نظر مردم نسبت به روحانیت از میزان اعتماد بیشتری برخوردار است، تصریح کرد: مردم برای هر مسئولیتی توانایی مدیریت و اجرای آن را در نظر می‌گیرند و روحانی بودن دلیلی برای امتیاز خاص نمی‌شود.

پورمحمدی افزود: رای آوردن یا رای نیاوردن را ملاک گرایش ویژه و خاص مردم به روحانیت نمی‌دانم، من اکنون به لحاظ جایگاه روحانیتی حضور ندارم، بلکه به دلیل جایگاه تجربه‌ای خود در انتخابات کاندید شده‌ام.

وی عنوان کرد: مردم با رای ندادن به من نمی‌خواهند رویکرد خود را به روحانیت نشان دهند، انتخابات ریاست جمهور بر اساس ایده‌ها و برنامه‌ها صورت می‌گیرد.

پورمحمدی در مورد تعدد کاندیداهای اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری گفت: تعداد کاندیداهای اصولگرا که در این دوره اعلام حضور کرده‌اند اکثرا دارای پست‌های بالای کشوری و حتی بالاتر از دولت هستند و به دنبال سهم‌گیری نیستند.

وی اظهار داشت: افراد رده بالایی در یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند، سهم‌خواهی حرف سخیفی است که در رسانه‌ها و روزنامه‌ها مطرح می‌شود.

پورمحمدی ابراز داشت: تعدد کاندیداها علاوه بر اینکه مشکل دارد، منفعت نیز دارد، اینگونه نیست که همه نظر یکسان داشته باشند.

وی تصریح کرد: تعدد کاندیدا ظرفیت انتخاب بالاتری را برای مردم به وجود آورده‌ و با سلایق بیشتری مردم می‌توانند رای دهند.

به تقویت جبهه اصولگرایی کمک می‌کنم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد: اگر کلیت جبهه اصولگرایی به خطر افتد، حتما به تقویت آن کمک می‌کنیم، شخصا رایزنی‌های را برای تحول مثبت انجام می‌دهیم.

پورمحمدی گفت: سیاست دولت فعلی را قبول دارم، تلاش‌های زیادی را برای محرومیت‌زدایی انجام داده، اما باید با تقویت چرخه اقتصاد و اشتغال آن را فعال‌تر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نیاز کنونی تقویت بنیه اقتصادی و اشتغال خانواده‌ها است و این امر در نخستین مسئله طبقات محروم را درگیر می‌کند.

پورمحمدی اظهار داشت: با پرداخت یارانه برای تعدادی از طبقات موافق هستیم و حتی آن را افزایش می‌دهیم، اما قانون مجلس را نیز باید محترم داشت در صورت مخالفت هم می‌توان با بحث و تبادل نظر و اجرای قانون جدید به نتیجه رسید.

 

 

.................................

گزارش از شیما صفرزاده

عکس از محسن رجب‌پور

.................................

انتهای پیام/80017/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول