اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زیباکلام در بوشهر:

بلاتکلیفی سیاسی وجه تمایز این دوره از انتخابات است

استاد دانشگاه و تحلیل‌گر سیاسی گفت: آنچه که انتخابات ریاست جمهوری این دوره را نسبت به دوره‎های پیشین متفاوت کرده، احساس بلاتکلیفی سیاسی است.

بلاتکلیفی سیاسی وجه تمایز این دوره از انتخابات است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، صادق زیباکلام ظهر امروز در همایش تحلیل صف آرایی سیاسی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در بوشهر اظهار داشت: در انتخابات پیشین، از ماه‎ها قبل مشخص بود رقابت به شکل جدی میان چه کسانی است و اصلاح طلبان از یک سو، اصولگرایان از سوی دیگر، دولت وقت نیز کاندیداهای خود را معرفی کرده بودند و تکلیف کار مشخص بود.

وی تصریح کرد: اما هم‎اکنون قضیه خیلی عجیب، جالب و پیچیده شده است و تنها چهل روز به انتخابات مانده، نه چهره شاخص اصلاح طلبان و نه چهره شاخص اصولگرایان در بین دو جین نامزد که اعلام کاندیداتوری کرده‎اند، مشخص نیست.

این تحلیلگر سیاسی افزود: در عین حال این بلاتکلیفی در اردوگاه مقابل هم وجود دارد، آیا خاتمی یا هاشمی شرکت می‎کنند یا نه و این که کس دیگری به جز این دو نفر از سوی اردوگاه اصلاح طلبان معرفی می‎شود، باز هم مشخص نیست و آنچه که این مسئله را پیچیده‎تر می‎کند جریان سوم است.

زیباکلام ادامه داد: این ابهامات پیرامون آقای رحیم مشایی نامزد انتخابی دولت نیز وجود دارد و شواهد نشان می‎دهد که نامزد دولت قطعا ایشان هستند، اما مشخص نیست ایشان تایید صلاحیت یا رد صلاحیت می‎شوند.

زیباکلام یادآور شد: ابهامات در اردوگاه چهارم یعنی جبهه پایداری که یکی از ستون‎های مهم و نیرومند در انتخابات است هم وجود دارد و در جبهه پایداری نیز صحبت از دکتر لنکرانی یا دکتر جلیلی، همچنین از زاکانی هم هست و دو چهره و شخصیتی نظیر دکتر قالیباف و محسن رضایی هم حضور دارند، گرچه در اردوگاه اصولگرایان قرار می‎گیرند اما خیلی با این اردوگاه همخوانی ندارند و این مسائل، این انتخابات را نسبت به انتخابات پیشین متفاوت کرده است.

این استاد دانشگاه گفت: با این وضعیت آیا این انتخابات با اقبال مردم مواجه خواهد شد یا نه و روایت و قرائن گفتمان نامزدهای اصولگرا را بشنوید و مطالعه کنید، هیچ کدام از اصولگرایان تا به امروز نگفته‎اند که این هشت سالی که گذشت هشت سال خیلی خوبی بود و توانسته‎ایم به موفقیت‎های این چنینی و آن چنانی برسیم و اگر رئیس جمهور شدیم همین راهکار را ادامه خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: بلکه این هشت سال را انتقاد کرده‎اند و مقصر اصلی را احمدی نژاد می‎دانند و می‎گویند تا اردیبهشت 90 با ایشان بوده‎ایم، بعد از آن ایشان را رها کرده‎ایم در صورتی که تصمیماتی که هم اکنون از سوی اصولگرایان مورد نقد قرار می‎گیرد، تصمیماتی است که قبل از اردیبهشت 90 گرفته شده است.

زیباکلام بیان کرد: دو چهره شاخص از اصولگرایان عنوان کرده‎اند که مطرح کردن مسئله هولوکاست درست نبود، اما این مسئله قبل از اردیبهشت 90 مطرح شد و مهندس باهنر تعطیلی سازمان برنامه و بودجه را نقد می‎کند و گفته است رئیس جمهور شوم اولین کاری که می کنم بازگرداندن سازمان برنامه و بودجه است در صورتی که قبل از اردیبهشت 90 درِ سازمان بازرسی برنامه و بودجه را گل گرفتند.

وی ادامه داد: برخی اصولگرایان نیز سفرهای استانی را نقد می‎کنند در صورتی که اگر روزنامه‎های سال 84 ـ 85 را مطالعه کنید، می‎بینید که چطور تعریف و تمجید می‎کردند و می‎گفتند هاشمی به خاطر غرورش به مناطق محروم سفر نمی‎کرد و محمد خاتمی نمی‎دانست چنین مکان‎هایی وجود دارد اما حالا سفرهای استانی را نقد می‎کنند و می‎گویند نیازی نیست به این گستردگی به مناطق سفر کند.

زیباکلام گفت: آیا تا قبل از اردیبهشت 90 نمی‎دانستند این کارها درست نیست و بعد از اردیبهشت 90 یک باره متوجه شده‎اند که این تصمیمات غلط است و همه این مسائل باعث پیچیده‎تر شدن فضای سیاسی کشور شده است و این انتخابات را نسبت به انتخابات پیشین متفاوت کرده است.

انتهای پیام/66007/ب40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول