اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش سریعتر اجرایی شود

امام جمعه چرام گفت: باید یک تحول عمیق در نظام آموزش و پرورش صورت داد که این کار صورت گرفته و سند تحول بنیادین آماده شده که امیدواریم اجرایی شود.

سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش سریعتر اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری صبح امروز در آیین بزرگ‌داشت مقام معلم با بیان این‌که در هفته سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری و هفته معلم هستیم این روز را به همه فرهنگیان تبریک گفته و از خداوند برای روح شهید مطهری طلب علو درجات کرد.

امام جمعه چرام با ذکر این فرمایش امام خمینی (ره) که « معلم امانت‌داری است که انسان امانت اوست»، این جمله و فرمایش امام را اشاره به شان و جایگاه رفیع معلم در جامعه دانست.

وی افزود: هر شغل و منصبی با امور مادی سر و کار دارد اما معلم با روح و روان انسان سر و کار دارد و اگر ما می‌خواهیم یک جامعه متدین و متعهد و کارآمد داشته باشیم باید از یک آموزش و پرورش قوی بهره‌مند شویم.

این مسئول با تأکید بر این مطلب که تا زمانی نظام آموزش و پرورش ما تقلیدی و کهنه باشد نمی‌توانیم نسل خوبی را برای آینده تربیت کنیم، گفت: باید یک تحول عمیق در نظام آموزش و پرورش صورت داد که این کار صورت گرفته و سند تحول بنیادین آماده شده که امیدواریم اجرایی شود.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از فرهنگیان شهرستان چرام به نقش آنان در ستاد نماز جمعه اشاره داشت و یکی از پایه‌ها و ستون‌های نماز جمعه این شهر را فرهنگیان دانست.

امام جمعه چرام با بیان این‌که برخی فرهنگیان تمام تلاش خود را در راستای بازسازی عتبات عالیات به کار می‌برند، اظهار کرد: شهرستان ما از این جهت بعد از یاسوج در رتبه دوم قرار دارد و ماهانه مبلغ 700 هزار تومان توسط فرهنگیان عزیز به این حساب واریز شده که تاکنون بیش از 13 میلیون تومان در این راستا جمع‌آوری شده است.

وی با بیان این‌که بانوان در همه برنامه‌ها دوشادوش آقایان حرکت می‌کنند ابراز گلایه کرد که نقش بانوان فرهنگی چرام که به عنوان الگو در نظر گرفته می‌شوند، در نماز جمعه و جماعات کمرنگ است.

حجت‌الاسلام طزری بر عبادت شهید مطهری تأکید کرد و با بیان این‌که این استاد شهید موقعیت شناس بود، گفت: زمانی ما باید بچه‌ها را جهت تهاجم با دشمن آماده می‌کردیم اما این استاد بزرگوار مواظب بودند که آنان مورد تهاجم قرار نگیرند.

وی پرورش روح دانش‌آموزان را توسط معلمان نیز یادآور شد و خاطرنشان کرد: شما می‌خواهید انسان‌هایی مانند شهید مطهری تربیت دهید که در این راستا باید از کردارها و گفتارهای وی استفاده کنید.

طزری با اشاره به این‌که معلم باید دو باب داشته باشد، یکی باب علم و دیگری را باب عمل ذکر کرد و عمل معلم را توأم با معنویت خواستار شد.

خطیب جمعه چرام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رفع مشکلات یکدیگر تصریح کرد: امروزه چون دچار خصوصیت خودخواهی شده‌ایم و فقط به فکر حل کردن مشکلات خودمان هستیم خدا هم رفع مشکلات را به خودمان واگذار کرده است چرا که اگر به سود دیگران عمل کنیم خداوند هم به سود ما عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/82002/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول