اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاجی‌بابایی:

تحول بنیادین دنبال رسیدن به استانداردهای بین‌المللی است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در تحول بنیادین به دنبال رسیدن به استانداردهای بین‌المللی در تراز نظام جمهوری اسلامی هستیم، گفت: هیچ چیز لذت‌بخش‌تر از این نیست که مسئولی از وزیر آموزش و پرورش بخواهد مدارس هوشمند شوند.

تحول بنیادین دنبال رسیدن به استانداردهای بین‌المللی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، حمیدرضا حاجی‌بابایی بعد از ظهر امروز در جمع معلمان شهرستان مراغه اظهار کرد: طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش طبق قانون اساسی برای تغییر ساختار تعلیم و تربیت در کشور است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح موجب شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف است، افزود: در طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش تعلیم و تربیت با محوریت مسائل مذهبی و دینی براساس استانداردهای بین‌المللی تعیین و اجرا می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در نوع نگاه جدید به آموزش، دانش‌آموزان از تجهیزات نوین آموزشی و بسته‌های آموزشی استفاده می‌شود، گفت: ایجاد پایه ششم ابتدایی ساختاری نبوده بلکه اقدامی محتوایی است.

وی با بیان اینکه در تحول بنیادین به دنبال رسیدن به استانداردهای بین‌المللی در تراز نظام جمهوری اسلامی هستیم، تصریح کرد: هیچ چیز لذت‌بخش‌تر از این نیست که مسئولی از وزیر آموزش و پرورش بخواهد مدارس هوشمند شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در تحول بنیادین به دنبال تغییر گفتمان و تعریف از آموزش و پرورش هستیم، افزود: نوع کار در آموزش و پرورش تغییر کرده است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه استفاده از مشاور در مدارس موجب حل مشکلات دانش‌آموزان می‌شود، اظهار کرد: 350 نوع اقدام در آموزش و پرورش صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بهترین روز دستگاه تعلیم و تربیت، روزی است که معلم و مدیر مدرسه جز آموزش دغدغه دیگری نداشته باشند، تصریح کرد: در 33 سال گذشته فقط 300 مدرسه دارای کارگاه رایانه بودند اما در سه سال اخیر 33 هزار مدرسه در دست هوشمندسازی قرار گرفته است.

 وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که شادابی و نشاط بیشتری در مدارس ایجاد شود، افزود: کتاب "مدرسه‌ای که من دوست دارم"، کتابی است که آموزش و پرورش مدنظر بنده را توصیف می‌کند.

وی معلم را محور تحول بنیادین خواند و با اشاره به اینکه قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) نیز بر اهمیت جایگاه معلم تاکید کرده‌اند، اظهار کرد: هدف هستی تربیت است.

حاجی‌بابایی، تربیت فرزند را دغدغه تمام مردم دانست و با اشاره به اینکه زیرساخت‌های تحول بنیادین در آموزش و پرورش شکل گرفته، ادامه داد: نتایج تحول بنیادین در آموزش و پرورش به مرور زمان مشخص خواهد شد.

وی وجود مشکلات کنونی را به خاطر عدم توجه ویژه به آموزش و پرورش دانست و با بیان اینکه تمام مسئولان نظام باید در ایجاد تحول بنیادین به دستگاه تعلیم و تربیت کمک کنند، خاطرنشان کرد: زیباترین جلوه پیامبر اکرم (ص) معلمی است از این رو معلم باید در اولویت امور جامعه قرار گیرد.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورا اسلامی نیز در این جلسه از احداث 10 مدرسه توسط خیران خبر داد و افزود: معلمان نقش اساسی در تحول بنیادین در آموزش و پرورش دارند.

مهدی دواتگری با تبریک فرارسیدن هفته معلم گفت: ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف علم و تکنولوژی پیشرفت دارد که از برکت خون شهیدان است.

انتهای پیام/60007/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول