اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد همدان:

رعایت استانداردهای مرتبط با وسایل بازی مدنظر باشد

مدیرکل استاندارد همدان با تأکید بر لزوم اجباری شدن رعایت الزامات ایمنی در شهر بازی‌ها گفت: برگزاری سمینار آموزشی استاندارد‌سازی در این راستا صورت گرفته است.

رعایت استانداردهای مرتبط با وسایل بازی مدنظر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرهاد تیموری در سمینار آموزشی استانداردسازی در همدان اظهار داشت: بعد از طی دو سال از اقدام برای آشنایی مردم، مسئولان و بهره‌برداران شهرداری از اهمیت استاندارد، فاز بعدی کار ما برای اطلاع‌رسانی مطلوب، مربوط به برگزاری دوره آموزشی است.

وی افزود: با توجه به اینکه اخیراً شاهد اتفاقات ناگواری در پارک‌ها و شهر بازی‌ها بوده‌ایم، اجباری شدن رعایت الزامات ایمنی و توجه ویژه به مباحث ایمنی و همچنین رعایت استانداردهای مرتبط با زمین و وسایل بازی یک ضرورت اصلی به شمار می‌رود.

مدیرکل اداره استاندارد همدان با بیان اینکه برای جلوگیری از بروز اتفاقات ناگوار در پارک‌ها و مراکز تفریحی برای تأمین ایمنی بازی‌ها باید کارهای اصولی و ریشه‌ای انجام شود، گفت: مهمترین بخش بعد از ایمن کردن وسایل و تجهیزات، بهره‌برداری ایمن از این امکانات است به معنای اینکه صرف داشتن گواهینامه استاندارد برای این تجهیزات کافی نبوده و یک‌سری الزامات عمومی در کنار الزامات فنی، در استاندارد تعریف شده که باید از سوی اپراتورها و بهره‌برداران مورد اجرا قرار گیرد.

وی یکی از ابعاد آموزش به مصرف‌کنندگان را آموزش کلامی قبل از استفاده از وسایل بازی دانست و درادامه گفت: بعد دیگر آموزش اپراتورها به مصرف‌کنندگان در قالب ارائه بروشور و نصب تابلوهای آموزشی در کنار وسایل و امکانات تفریحی برای اطلاع‌رسانی استفاده صحیح از وسایل است.

تیموری خاطرنشان کرد: امید است بعد از گذراندن دوره آموزشی اپراتورها، بهره‌برداران و مسئولان متوجه بار حقوقی و مسیولیت سنگین خود در این حوزه باشند چرا که مسئولیت وقوع اتفاقات ناگوار بر عهده بهره‌برداران است.

وی به نحوه دعوت اعضا به این دوره آموزشی اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه ما در دعوت کردن هیچ‌گونه محدودیتی نداشتیم، با اطلاع‌رسانی ویژه خواستار اعزام نمایندگان شهرداری‌ها، شهربازی‌داران و سازمان‌های مختلف از جمله مجموعه تله‌کابین گنجنامه، رنگین‌کمان و مجموعه سیاحتی غار علیصدر و... در این دوره شدیم.

مدیر کل اداره استاندارد همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت تولید داخل و ارتقاء کیفیت مهمترین فاکتور برای رسیدن به اهداف اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: استاندارد وظیفه دارد تمام زیرساخت‌های لازم را برای کیفیت‌دهی به مسئولیت‌ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از20 هزار استاندارد در کشور در اختیار بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و... قرار گرفته است که می‌تواند تحول کیفی را در تولیدات کشور ایجاد کند، ابراز داشت: اگر فعالیت‌های اقتصادی برنامه‌هایشان را متأثر از استانداردها پایه‌ریزی کنند شاهد بهره‌وری بالا، افزایش ارزش‌ افزوده، ارتقاء کیفیت محصولات، درآمد و فروش بیشتر و همچنین تثبیت اشتغال در واحدهای تولیدی خواهیم بود.

تیموری در خصوص حماسه سیاسی گفت: مهمترین بخش در حماسه سیاسی، انتخابات است که یکی از نقاط عطف مهم برای کشور محسوب می‌شود چرا که با وجود تحریم‌های شدید، دشمنان سعی در جلوگیری از مشارکت جدی مردم در انتخابات دارند. 

وی خاطرنشان کرد: مردم ما مردم شرایط سخت هستند و حضور پرشکوه مردم در 22 بهمن ماه سال گذشته نشانگر این بود که هر گاه رهبر اعلام کنند که حضور مردم در صحنه ضروری است، مردم با حضور خود تمام نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کنند.

مدیر کل اداره استاندارد استان همدان به حماسه اقتصادی اشاره و ابراز داشت: اگر بتوانیم از نظر اقتصادی کشور را به سمتی ببریم که تمام نیازهای کشور را تأمین کنیم می‌توان گفت موجبات اقتدار اقتصادی را در کنار اقتدار سیاسی برای کشور فراهم کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: طی سال‌های اخیر ارتقاء جایگاه استاندارد در تولیدات کشور مطرح بوده و در حال نهایی شدن است چرا که سال‌ها کشور به دنبال توسعه کمی در تولیدات بوده و به تازگی مسئولان متوجه اهمیت بعد کیفی نسبت به بعد کمی شده اند.

تیموری با اشاره به نقش استاندارد در حماسه اقتصادی خاطرنشان کرد: ارتقاء کیفیت محصولات داخلی باعث بهبود اقتصاد خانواده، جامعه و تراز تجاری مثبت در جامعه می‌شود که اینها همه در کنار هم سبب ایجاد حماسه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای نخستین بار 110 پروانه و مجوز استاندارد در کشور صادر شده است افزود: برای بیش از یک هزار و 200 نفر از مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی استان همدان دوره‌های آموزشی متناسب برگزار شده است.

مدیر کل اداره استاندارد استان همدان خاطرنشان کرد: 50 استاندارد ملی در استان تدوین و به ثبت رسیده که این آمار گویای برنامه‌های متعددی از جمله بازرسی، نمونه‌برداری از واحدها، مشاوره، آموزش و... است.

انتهای پیام/2499/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول